Bromsar Saab ng900 -97?

mrpalmer
16 maj 2012 · 796 Inlägg

Hejsan!

Om allt går som det ska blir de nya bromsar på min 900a till vintern. Bilen går just nu med steg 3 nordic och bromsarna är väl inte de bästa när man kommer upp i lite fart. Planer på mer effekt finns och vill ha några bromsar som matchar prestandan... Har nollkoll i denna djungel så förslag uppskattas! Sett flertalet paket för 3-4k men vet inte hur de presterar? Kan nog sträcka mig till 4,5-5papp.

Med vänlig hälsning

Daniel Palmér cool

Hemma bra, garaget BÄST!
kwansa Hmm, vet inte?
16 maj 2012 · 1 775 Inlägg

9-5 aero bromsar? smile med skapliga belägg funkar helt okej

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
mrpalmer
16 maj 2012 · 796 Inlägg

kwansa skrev:
9-5 aero bromsar? smile med skapliga belägg funkar helt okej

Passar de utan mod? Ca prislapp? smile

Hemma bra, garaget BÄST!
kwansa Hmm, vet inte?
16 maj 2012 · 1 775 Inlägg

mrpalmer skrev:

kwansa skrev:
9-5 aero bromsar? smile med skapliga belägg funkar helt okej

Passar de utan mod? Ca prislapp? smile

om du får tag på ett par 9-5 aero okhållare så passar dem med dina orginal ok smile skivorna kostar runt tusenlappen, okhållarna brukar kosta 200-400:-/st (Om man får tag på några) samt vettiga belägg runt 700-1500:-

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
mrpalmer
16 maj 2012 · 796 Inlägg

kwansa skrev:

mrpalmer skrev:

kwansa skrev:
9-5 aero bromsar? smile med skapliga belägg funkar helt okej

Passar de utan mod? Ca prislapp? smile

om du får tag på ett par 9-5 aero okhållare så passar dem med dina orginal ok smile skivorna kostar runt tusenlappen, okhållarna brukar kosta 200-400:-/st (Om man får tag på några) samt vettiga belägg runt 700-1500:-

Ja okej, de lär ju gå in under min budget. Rekommenderar du det till lite busig gatkörning samt eventuellt bana nån gång? smile

Hemma bra, garaget BÄST!
Koop
16 maj 2012 · 1 867 Inlägg

De okhållarna verkar var sjukt svåra att få tag på, men gör du det har du ett bra paket smile

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
mrpalmer
16 maj 2012 · 796 Inlägg

Koop skrev:
De okhållarna verkar var sjukt svåra att få tag på, men gör du det har du ett bra paket smile

Får väl börja leta redan nu då! Från vilken årskull bör man kolla på? smile

Hemma bra, garaget BÄST!
Railow We All Have A Story To Tell
16 maj 2012 · 269 Inlägg

speedparts.se-saab 900-broms-sporrbromssatser sen är de bara att välja. Men dom passar endast om du har från årsmodell 97 smile Tänkte länka men gick inte på denna telen sad Hoppas de hjälpte lite ändå smile Lycka till !

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
kwansa Hmm, vet inte?
17 maj 2012 · 1 775 Inlägg

mrpalmer skrev:

Koop skrev:
De okhållarna verkar var sjukt svåra att få tag på, men gör du det har du ett bra paket smile

Får väl börja leta redan nu då! Från vilken årskull bör man kolla på? smile

9-5 aero 99-01

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
mrpalmer
17 maj 2012 · 796 Inlägg

Railow skrev:
speedparts.se-saab 900-broms-sporrbromssatser sen är de bara att välja. Men dom passar endast om du har från årsmodell 97 smile Tänkte länka men gick inte på denna telen sad Hoppas de hjälpte lite ändå smile Lycka till !

Har ju en -97 så de är la bra! Men folk säger att Ebc/greenstuff är skit... ? yikes tack för ditt svar!

Kwansa: Då vet jag vad jag ska kika efter! big_smile

Hemma bra, garaget BÄST!
Railow We All Have A Story To Tell
17 maj 2012 · 269 Inlägg

mrpalmer skrev:

Railow skrev:
speedparts.se-saab 900-broms-sporrbromssatser sen är de bara att välja. Men dom passar endast om du har från årsmodell 97 smile Tänkte länka men gick inte på denna telen sad Hoppas de hjälpte lite ändå smile Lycka till !

Har ju en -97 så de är la bra! Men folk säger att Ebc/greenstuff är skit... ? yikes tack för ditt svar!

Kwansa: Då vet jag vad jag ska kika efter! big_smile

De där med beläggen vet jag ingenting om..har nämligen också frågetecken men då är google din bästa vän smile Hoppas du kan bestämma dig tillslut smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
dawwe ...has left the building...
17 maj 2012 · 4 474 Inlägg

EBC är OK, men GreenStuff är skit. Skall du ha EBC så är det lägst RedStuff som gäller, helst YellowStuff. YellowStuff tål uppåt 900 grader men är fortfarande godkända för gatbruk, även om de förmodligen har lite sämre bett "iskalla". Vill man gå upp ytterliggare ett steg är det BlueStuff, men de beläggen är i princip avsedda för bana, även om de numera kommit i en variant som är godkänd(?) för gatubruk. Utöver EBC finns det en mängd andra kända belägg-tillvekare tex Pagid, Carbotech osv. Jag själv kommer köra på YellowStuff eftersom de är prisvärda (ebay.co.uk) o var det "värsta" belägget som fanns till både fram & bakaxeln....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang