4052
Sök

Skillnad på upphängning bak, golf coupe-variant?

Fattig student
1 282 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Har en coilover sats liggandes på bussgods och väntar, men det är till en coupe och jag har en variant och vet inte om jag ska hämta ut den eller skicka tillbaka den då jag har läst att det inte passar rätt över..
Vad exakt är det som skiljer? Funkar inte coilsen bak alls på varianten? Skit kul att betala en sur frakt om det inte passar då säljaren sa att det slulle göra det..
Nån måste veta..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 maj 2012
Kan inte svara 100%, men till Passat (88-96) så borde skillnaden vara den att Variant (Kombi) skall ha längre fjädrar bak, kör man med fjädrarna till Sedanen blir det lite väl lågt även på det högsta. Har för mig att Golf/Passat mellan 88-96 delar en hel del delar, bla just dämpare o fjädrar, så det kan ha varit som så att första kitet jag fick var till en Golf egentligen o det var därför efterföljande kit hade betydligt längre bak-fjädrar. En annan sak som kan skilja är den dimensionerade "axeltrycket", dvs Variant får förmodligen ha en något högre axeltryck bak, vi snackar nog inte mer än max 100-120kg i skillnad.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Fattig student
1 282 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Hmm.. Jag får väl bita i det sura gräset och prova, har kapat fjädrarna nu så bara hoppas det funkar..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Sök