3264
Sök

Ng900 cupe motorbytte til en 2jz gte eller 1jz gte mojlig?

8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#1
yikesroll

Hej!
Mojlig å setta i ng900 supra eller soarer motor??
Eller???
Tacksam for svar!

Forummoderator
26 471 Inlägg
27 maj 2012
#2
Alltså...allt är väl möjligt bara man vill, men frågorna är då hellre:

Vad har du för budget?
Vad har du för mål?
Ska det gå att besiktiga över huvudtaget?
Vad har du för kunskaper inom skruvning?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#3
jobbar på bilverksted.

mål- driftbil+ -

Behovs inte besikta den.

penger kan skaffas.

Forummoderator
26 471 Inlägg
27 maj 2012
#4
Salley skrev:
jobbar på bilverksted.

mål- driftbil+ -

Behovs inte besikta den.

penger kan skaffas.

Så då måste du i stort sett byta hela kardantunneln och alla fästen..ja hela drivlinan egentligen i och med att en 900 är framhjulsdriven och jag antar du vill ha den bakhjulsdriven..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#6
big_smile

Ja då jeg skal bygga den i mitten av sommaren:)

Tack alle for svar!

Sikkert skal vara bakhjulsdriven!!!!

smile))))
wink

8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#7
robban_eddie skrev:
http://www.garaget.org/video/66560

Omöjligt är det nog inte.

Motorfestar?

Eller bare bolt on?

1 867 Inlägg
27 maj 2012
#8
Det är ingenting som är bolton när det gäller en sån operation, du får kapa ur hela undersidan på bilen och bygga nytt från scratch. Styrväxeln sitter nog i vägen för växellådan så inte ens original framvagn går att använda.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 maj 2012
#9
900 har ju orginal kardantunnel, då den karossen är förberädd för 4wd så på det sättet är det lite skönt


8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#10
900 har kardantunnel:Oyikes
jaha:D

Cupe samma eller bare 4 dør?
Aldrig har sett ein saab med 4x4 (ng900)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 maj 2012
#11
alla har det, bottenplattan är förberedd med det, men saab byggde aldrig någon 4wd drivlina, men det går o sätta dit ifrån opel, har för mig att det var calibran


8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#12
bakaksel i fra=?

8 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#13
Koop skrev:
Det är ingenting som är bolton när det gäller en sån operation, du får kapa ur hela undersidan på bilen och bygga nytt från scratch. Styrväxeln sitter nog i vägen för växellådan så inte ens original framvagn går att använda.

Hvilket styrvaxeln må bruke jag?..
inte mojlig at bare setta med gamla ihop?

1 867 Inlägg
27 maj 2012
#14
Enklast är väl att bygga fyrlänk och volvoaxel. E30bakvagn kanske passar? Den är rätt enkel att swappa mellan bilar då det bara är tre fästpunkter. Man får kolla lite bredder och grejer.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.


Sök