tjena. har en volvo 740-88 gle som går på höga varv på tomgången när man har ny startat den. och när man har varit och kört ett tag och stannar då kan den hålla 13-1400 varv sen efter ett tag så går den ner på 1000 varv och går hyfsat bra. men när jag har ny startat den och gasar till på tomgången då går den som ner i varv och sen efter ett tag då kommer den igång. och varje gång man står uti trafikljusen och man ska ta igång då kvamnar den sen ökar den. och ibland när man kör med den och har stannat då tar det ett tag innan varv räknaren går ner.
och igår när jag skulle starta den då drog det bara runt som att man hade kopplat ut tändspolen men när släpper nyckeln då startar den. vad kan det vara? är tacksam för alla svar som det kan vara
Prova med att sätta en (startkabel) på godset/motorn. och ner till Jordplinten på batteriet. Kan va så att jordkabeln på motorn vid/bakom generatorn och över till batteriet lossnat/brustit vid kabelskon.
Okej, då är det förstås bättre att byta ställe. Helt klart.
Jag vet inte att exempelvis 240 har såna bekymmer, men där sitter ju batteriet på vänster sida så vinkeln på jordkabeln blir väl annorlunda kan jag tänka mig.
Okej, då är det förstås bättre att byta ställe. Helt klart.
Jag vet inte att exempelvis 240 har såna bekymmer, men där sitter ju batteriet på vänster sida så vinkeln på jordkabeln blir väl annorlunda kan jag tänka mig.