Volvo 850 T-5R ojämn motorgång

fyllebubben
3 april 2012 · 49 Inlägg

Bilen vandrar på tomgången mellan 800-900 rpm och om ja ligger på jämn gas så pendlar den ändå 100 varv.
Ligger ja på jämn gas me lite ladd å kör när bilen är kall så laddar den så släpper laddet och så håller det på, fast när ja drar på så märks inget på gången..

Va kan de va för fel har haft den på felsökning men dom hitta inga felkoder..
Snälla någon som känner till symptomet hör av er smile

Alex-s Bakhjulskrafs
3 april 2012 · 1 479 Inlägg

kan vara tjuvluft runt insuget.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
fyllebubben
3 april 2012 · 49 Inlägg

Alex-s skrev:
kan vara tjuvluft runt insuget.

Jo de har ja kollat me startgas men ingen skillnad på gången då?? kanske skulle försöka igen å se om de blir någon skillnad

iggebo
4 april 2012 · 6 Inlägg

åk till han mekaren i rabbalshede han kan gastesta alla vakuumslangar intercoler ja allt, men jag skulle tippa på att du har en spricka i någon vakuumslang de hade jag först börja den pendla på tomgång sen vart laddet skitsegt sedan efter ett tag så när jag gasa å drog på så sten dog bilen så fick man starta om den, men det var på 945an jag hade om du kommer ihåg den. hoppas du hittar felet så jävla drygt att ha sådanna problem,

fyllebubben
4 april 2012 · 49 Inlägg

iggebo skrev:
åk till han mekaren i rabbalshede han kan gastesta alla vakuumslangar intercoler ja allt, men jag skulle tippa på att du har en spricka i någon vakuumslang de hade jag först börja den pendla på tomgång sen vart laddet skitsegt sedan efter ett tag så när jag gasa å drog på så sten dog bilen så fick man starta om den, men det var på 945an jag hade om du kommer ihåg den. hoppas du hittar felet så jävla drygt att ha sådanna problem,

Tycker dock inte bilen har några större problem bara det att den ojämna tomgången fuckar upp mina avgasvärden körde in med ca 95% etanol å HC pendlar mycke (släpper igenom för mycke soppa för) Men ska kolla lite med Autotech tänkte ja rådfråga lite

ekelund88
4 april 2012 · 2 656 Inlägg

fyllebubben skrev:

iggebo skrev:
åk till han mekaren i rabbalshede han kan gastesta alla vakuumslangar intercoler ja allt, men jag skulle tippa på att du har en spricka i någon vakuumslang de hade jag först börja den pendla på tomgång sen vart laddet skitsegt sedan efter ett tag så när jag gasa å drog på så sten dog bilen så fick man starta om den, men det var på 945an jag hade om du kommer ihåg den. hoppas du hittar felet så jävla drygt att ha sådanna problem,

Tycker dock inte bilen har några större problem bara det att den ojämna tomgången fuckar upp mina avgasvärden körde in med ca 95% etanol å HC pendlar mycke (släpper igenom för mycke soppa för) Men ska kolla lite med Autotech tänkte ja rådfråga lite

ja körde du in med 95% etanol fuckar det de mesta om du inte optimerat den för e85 en bil som är optimerad för bensin ska man kanske köra max 50% etanol

fyllebubben
4 april 2012 · 49 Inlägg

ekelund88 skrev:

fyllebubben skrev:

iggebo skrev:
åk till han mekaren i rabbalshede han kan gastesta alla vakuumslangar intercoler ja allt, men jag skulle tippa på att du har en spricka i någon vakuumslang de hade jag först börja den pendla på tomgång sen vart laddet skitsegt sedan efter ett tag så när jag gasa å drog på så sten dog bilen så fick man starta om den, men det var på 945an jag hade om du kommer ihåg den. hoppas du hittar felet så jävla drygt att ha sådanna problem,

Tycker dock inte bilen har några större problem bara det att den ojämna tomgången fuckar upp mina avgasvärden körde in med ca 95% etanol å HC pendlar mycke (släpper igenom för mycke soppa för) Men ska kolla lite med Autotech tänkte ja rådfråga lite

ja körde du in med 95% etanol fuckar det de mesta om du inte optimerat den för e85 en bil som är optimerad för bensin ska man kanske köra max 50% etanol

Prövat med 50% 80% men först när ja fick i mestadels etanol så ville den gå igenom på HC men knappt då hlr sad

ekelund88
4 april 2012 · 2 656 Inlägg

fyllebubben skrev:

ekelund88 skrev:

fyllebubben skrev:

Tycker dock inte bilen har några större problem bara det att den ojämna tomgången fuckar upp mina avgasvärden körde in med ca 95% etanol å HC pendlar mycke (släpper igenom för mycke soppa för) Men ska kolla lite med Autotech tänkte ja rådfråga lite

ja körde du in med 95% etanol fuckar det de mesta om du inte optimerat den för e85 en bil som är optimerad för bensin ska man kanske köra max 50% etanol

Prövat med 50% 80% men först när ja fick i mestadels etanol så ville den gå igenom på HC men knappt då hlr sad

då har du antagligen ett problem du lär lösa först bytt olja filter för det första?

Alex-s Bakhjulskrafs
4 april 2012 · 1 479 Inlägg

hc värdet kan bli tokhögt om vevhusventilationen inte fungerar. kolla den smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
fyllebubben
5 april 2012 · 49 Inlägg

Alex-s skrev:
hc värdet kan bli tokhögt om vevhusventilationen inte fungerar. kolla den smile

Gjorde rent hela vevhusventilationen förra året men har haft hc problemet i 3år å de blir inte bättre med åren sad Motorn är väll helt slut sad  tänker om de kan va typ att boxen tappat grundmappen.? ingen aning

Drunk A.Sörman
5 april 2012 · 1 299 Inlägg

Hade det problemet när min slang till vevhusventen hade (gått av hoppat loss) den som går in på vänster sida av insuget om man står framför bilen.

fyllebubben
5 april 2012 · 49 Inlägg

Drunk skrev:
Hade det problemet när min slang till vevhusventen hade (gått av hoppat loss) den som går in på vänster sida av insuget om man står framför bilen.

Det slangpaketet är nytt men kan klka på det oxå man vet ju aldrig.

rillegurka
17 juni 2012 · 48 Inlägg

hur har det gått? hittat något fel?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang