Var det samma verkstad som gjorde jobbet då?
Kona om stålrör är ganska svårt då det lätt blir små sprickbildningar så är det mindre än ett år sen så är det garanti på arbetet (förutsatt att det inte var något svartjobb utan kvitto) och verkstaden ska kostnadsfritt åtgärda felet på ett fackmannamässigt sätt. Troligtvis har detta inte uppkommit vid byte av skivor/lossat oket utan läckaget är enligt din beskrivning ett mindre bra utfört arbetet vid bytet av bromsslangen.
Har det gått mer än ett år sedan de bytte slangen och konade om röret är det tyvärr bara att bita i det sura och be om att få det lagat

Är dom måna om sina kunder så får du iaf en skaplig rabatt på arbetet med att laga röret då det inte rör sig om några stora materialkostnader!

Det beror ju väldigt mycket på verkstans normala timdebitering och hur ofta man kostat på att byta vätskan vid service?
Byter man vartannat år sitter nipplarna inte fast osv. Så 850kr inkl moms kan jag se som skäligt för att lufta ett bromssystem på alla hjul/byta vätska. Tiden tickar otäckt fort när bilen står på verkstad!
Som exempel så kostar bromsvätskebyte på mitt förra jobb ca 1500 i timmen, 0.8 timmar anslaget, plus moms och 2 liter bromsvätska.
Sammanlagt 1900 inkl moms.
Är det en mindre verkstad med ca 850Kr/timme kan jag tycka att dom iaf borde hunnit med att lufta bak med så man får torr och fin bromsvätska i hela systemet!
MVH Hampus