2977
Sök

har gett upp

212 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
#1
Rfter många timmars fundering så tog jag ner bilen till en verkstad å frågade dem hur man skulle gå till väga med att ta bort fjädermenet så jag kunde byta fjädrar på bilen (Saab 900 2.0T 96)

de var tydligen mer jobb än jag hade trott.
man skulle bort med bromsskivorna, styleden, driaxeln osv..

å jag som bara har en simpel verktygslåda.. nejdu, nu bir det att skicka tillbaks fjädrarna..

å jag som aldrig brukar ge upp så lätt men nu är det fan nog.


Driver
2 111 Inlägg
14 oktober 2005
#2
MysdressLarry skrev:
Rfter många timmars fundering så tog jag ner bilen till en verkstad å frågade dem hur man skulle gå till väga med att ta bort fjädermenet så jag kunde byta fjädrar på bilen (Saab 900 2.0T 96)

de var tydligen mer jobb än jag hade trott.
man skulle bort med bromsskivorna, styleden, driaxeln osv..

å jag som bara har en simpel verktygslåda.. nejdu, nu bir det att skicka tillbaks fjädrarna..

å jag som aldrig brukar ge upp så lätt men nu är det fan nog.

Låt dem på verkstan göra det då wink. va fick du för pris?..tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
14 oktober 2005
#3
Asså jag har svårt att tänka mig att man skulle behöva ha loss drivaxlar och bromsskivor för de... Har aldrig sett hur de ser ut i framvagnen på en SAAB men de e knappast svårare än vad de e på en Audi? Vänta med att skicka tillbax fjädrarna tills någon med en SAAB bekräftat att de verkligen e så mycke jobb... Verkstäder har ju en förmåga att överdriva lite... Lycka till!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

212 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
#4
Janken skrev:
Låt dem på verkstan göra det då wink. va fick du för pris?..tongue

nja de blir lite väl dyrt för mig..


212 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
#5
Turbo_A4 skrev:
Asså jag har svårt att tänka mig att man skulle behöva ha loss drivaxlar och bromsskivor för de... Har aldrig sett hur de ser ut i framvagnen på en SAAB men de e knappast svårare än vad de e på en Audi? Vänta med att skicka tillbax fjädrarna tills någon med en SAAB bekräftat att de verkligen e så mycke jobb... Verkstäder har ju en förmåga att överdriva lite... Lycka till!

det var ju inte så att den satt fast med 2 bultar bara, den satt bakom bromsarna i bärarmen, heter det så? aja å där satt den med nått som hette rund nånting.

osb jag kan ha fel namn på allting..


10 287 Inlägg
14 oktober 2005
#6
Skaffa polare med mek-garage. Det är helt oumbärligt när man skall meka. Senast jag räknade i vårat mekgarage så hade vi:
- Svarv
- Bridgeport fräs
- pelarborr
- Tre golvfasta roterbara motorstativ
- Två TIG-svetsar
- En MIG svets
- Gassvets
- Plasmaskärare
- Komplett däckverkstad
- Två pelarlyftar
- Tre yrkesmekaniker

Och en jäkla stor fikahörna.....

Det är så man skall meka, stå ute i regnet/snöstormen funkar bara inte.

/Göran


MysdressLarry skrev:
Janken skrev:
Låt dem på verkstan göra det då wink. va fick du för pris?..tongue

nja de blir lite väl dyrt för mig..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
14 oktober 2005
#7
Okej! Men har inte ni SAAB nördar ett formum som vi Audi nördar har (nordicaudi) där kanske du kan få hjälp?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

212 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
#8
de vettefan, har bara varit saab nörd i 1 vecka smile


764 Inlägg
15 oktober 2005
#10
MysdressLarry skrev:
Rfter många timmars fundering så tog jag ner bilen till en verkstad å frågade dem hur man skulle gå till väga med att ta bort fjädermenet så jag kunde byta fjädrar på bilen (Saab 900 2.0T 96)

de var tydligen mer jobb än jag hade trott.
man skulle bort med bromsskivorna, styleden, driaxeln osv..

å jag som bara har en simpel verktygslåda.. nejdu, nu bir det att skicka tillbaks fjädrarna..

å jag som aldrig brukar ge upp så lätt men nu är det fan nog.

Jag antar att det är fram du ska byta... Det är inte specieltt svårt i.s.f

TeQuilla

212 Inlägg
15 oktober 2005
Trådstartare
#11
jasså, skriv en beskrivnung på hur jag ska göra..



Sök