3405
Sök

Bmw m5 e39 ta bort vanos ?

2 174 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
tjena, jag har tänkt köpa en m5 e39 snart och det är riktigt vanligt att vanosen går sönder, och det är tydligen extremt dyrt och laga.

Då var de nån som nämnde att man kan koppla bort hela vanossystemet med nått vanos block off kitt?

Bilen ska tydligen gå lika bra, Någon som gjort detta eller vet hur man gör får gärna upplysa mig och alla andra intresserade.

Tack!

Saaboholic
3 129 Inlägg
11 augusti 2012
Har för mig att systemet blev bättre med någon uppgradering antingen 00 eller 01. Bmw forumet brukar väl annars ha stickys om liknande grejer?

"Liberty of thought is the life of the soul"

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
11 augusti 2012
Leta efter en 01 eller nyare, en del som förbättringar gjordes från 01, och håll koll så vanos systemet är bytt sen innan så slipper du garanterat bekymmer! Dom flesta av M5:orn är de redan bytt på, kolla även luftmasse mätarna, också ett kännt problem hos e39:an och även de dyrt att fixa

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

2 174 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
tack! LMM va inte så dyr från tyskland såg jag, men i sverige haha herregud vilka priser emot utomlands. Sådär var det med mercan när LMM pajja, en tredjedel i england orginaldel med frakt emot här hemma. 2 dagar frakt...

sjukt och inte så konstigt att man väljer ebay istället.

Köpte Mahle filtersats från england med alla filter 350 kr med frakt, Bara luftfiltret tog dom över 300 i mahle på mekonomen....

Sök