Köpa bil som nybörjare/novis?

Mattsson_91 Självlärd
7 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Ja det är karossen som heter R o inget annat smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Stefan1980
7 augusti 2012 · 47 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Ja det är karossen som heter R o inget annat smile

Jaham är det "det" R:et menar.
Ja det "mesta" ajg kan om bilar är: 4 hjul, ratt å minst 2 pedaler å en vispare..
Ungefär sitter min kunskap (lätt underdrivet, men ja, ni vet ungefär var jag finns big_smile)


---


en annan fråga.. JAg sitter just nu ock bränner mp3/data-CD för att ha i bilen, men sitter även och funderar
DAGENS fm-sändare, hur är de? Har en Hu-603 i bilen, tänkte ev. köpa en och ha i facket "bakom" mugghållarna (och använda bakre 12V-ciggisen). Blir ljudet helt ok, eller ska jag fortsätta med CD-R:en? (5 skivor).

Mattsson_91 Självlärd
7 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Ja en Volvo R S60 är ingen R utan då är det bara karossen som heter R. Hade det varit en S60R så hade det varit en R= 4WD.

Har ingen koll på hur FM-sändarna funkar, men kan du inte koppla telefonen till stereon istället o köra spotify? Om du har AUX-ingång vill säga.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
zemet
7 augusti 2012 · 4 047 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Ja en Volvo R S60 är ingen R utan då är det bara karossen som heter R. Hade det varit en S60R så hade det varit en R= 4WD.

Har ingen koll på hur FM-sändarna funkar, men kan du inte koppla telefonen till stereon istället o köra spotify? Om du har AUX-ingång vill säga.

Dom där fm sändarna är inget jag rekommenderar, visst fungerar dom men jag tycker ljudet blir väldigt dåligt. Jag har iofs bara provat 2 billiga modeller för typ 100-200 kr.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 augusti 2012 · 14 077 Inlägg

zemet skrev:

Volvo142_73a skrev:
Ja en Volvo R S60 är ingen R utan då är det bara karossen som heter R. Hade det varit en S60R så hade det varit en R= 4WD.

Har ingen koll på hur FM-sändarna funkar, men kan du inte koppla telefonen till stereon istället o köra spotify? Om du har AUX-ingång vill säga.

Dom där fm sändarna är inget jag rekommenderar, visst fungerar dom men jag tycker ljudet blir väldigt dåligt. Jag har iofs bara provat 2 billiga modeller för typ 100-200 kr.

Jovisst är ljudet sådär när FM-sändarna är billiga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Stefan1980
7 augusti 2012 · 47 Inlägg

Jag har kollat "hur många gånger som helst", har ingen ipod/AUX-ingång alls.
har cd å kassett, är dessa mp3-till-kassett bättre med ljudet än FM-sändarna?

zemet
7 augusti 2012 · 4 047 Inlägg

Stefan1980 skrev:
Jag har kollat "hur många gånger som helst", har ingen ipod/AUX-ingång alls.
har cd å kassett, är dessa mp3-till-kassett bättre med ljudet än FM-sändarna?

har använt dessa också. dom jag har använt är 100 kr klassen. Dom suger ***, sämre än fm sändarna skulle jag säga.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
zemet
7 augusti 2012 · 4 047 Inlägg

Om stereon tar mp3 format så är väll detta det enklaste och bästa? Man får ju in iaf 150 låter på en skiva och det går snabbt och billigt och du får bra kvalitet. Och även om den inte tar mp3 så bränn vanliga skivor istället då imo, det blir riktigt dåligt ljud med kassett/fm sändare.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Stefan1980
7 augusti 2012 · 47 Inlägg

zemet skrev:
Om stereon tar mp3 format så är väll detta det enklaste och bästa? Man får ju in iaf 150 låter på en skiva och det går snabbt och billigt och du får bra kvalitet. Och även om den inte tar mp3 så bränn vanliga skivor istället då imo, det blir riktigt dåligt ljud med kassett/fm sändare.

Jag har 354 mp3-låtar som tar just nu på disk 2.74GB 98% är mp3, resten är mp4.

Jag var även ner till bilen nyss och testade en mp3-data-cd, den sa bara "error" och spottade ut skivan..

zemet
7 augusti 2012 · 4 047 Inlägg

Stefan1980 skrev:

zemet skrev:
Om stereon tar mp3 format så är väll detta det enklaste och bästa? Man får ju in iaf 150 låter på en skiva och det går snabbt och billigt och du får bra kvalitet. Och även om den inte tar mp3 så bränn vanliga skivor istället då imo, det blir riktigt dåligt ljud med kassett/fm sändare.

Jag har 354 mp3-låtar som tar just nu på disk 2.74GB 98% är mp3, resten är mp4.

Jag var även ner till bilen nyss och testade en mp3-data-cd, den sa bara "error" och spottade ut skivan..

Då tar den nog inte mp3 format med andra ord. Tråkigt men inte hela världen...

prova fm sändare om du vill, det var flera år sedan jag använde det sist. Dom kanske har blivit bättre, och kostar ju ändå bara typ 200 kr så man kan ju chansa eller kanske tom lämna tillbaka på öppetköp om man känner sig snål.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Stefan1980
8 augusti 2012 · 47 Inlägg

Jag köpte denna http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= … tnr=100323, har inte hunnit testa den.. det var en dynamitsäker platsförbannelse så jag kunde inte testa den på vägen hem. Så den kommer testat de 38 milen jag ska köra imorgon.

iZound FM-sändare FMT-650

arimoron
8 augusti 2012 · 199 Inlägg

Stefan1980 skrev:
Jag köpte denna http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= … tnr=100323, har inte hunnit testa den.. det var en dynamitsäker platsförbannelse så jag kunde inte testa den på vägen hem. Så den kommer testat de 38 milen jag ska köra imorgon.

iZound FM-sändare FMT-650

Återkom gärna med en recension på den !

Stefan1980
9 augusti 2012 · 47 Inlägg

arimoron skrev:

Stefan1980 skrev:
Jag köpte denna http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf= … tnr=100323, har inte hunnit testa den.. det var en dynamitsäker platsförbannelse så jag kunde inte testa den på vägen hem. Så den kommer testat de 38 milen jag ska köra imorgon.

iZound FM-sändare FMT-650

Återkom gärna med en recension på den !

Ska göras, blir nog dock på söndag eller där efter, vet ej om jag loggar in på internet så mycket fram till på söndag annat än att kolla mailen. big_smile

Stefan1980
13 augusti 2012 · 47 Inlägg

Så. cirka 90 mil tillryggalagd i bilen.

FM-sändaren funkar ganska ok, dock ett konstant lågt "vinande" ljud, går ej att streame från t.ex. spotify/webbradio för telefonen stör fm-sändaren rejält och det blir mest bara brus.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang