4605
Sök

Inköp och import av en Ford Mustang mach 1 2004 modell, hjälp behövs

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
Ave ! Jo nu ligger det till så att man samlat pengar i över ett år för att ha råd med en ford mustang 2002-2004 modell, men jag insåg rätt så snabbt att jag skulle gå lite längre och har slutligen beslutat mig för att köpa och importera en ford mustang mach 1 som är den lite vassare modellen.

Jag hade tänkt mig köpa bilen nu till sommar säsongen. Eftersom jag ofta söker på denna modellen på ebay vet jag det ungefärliga priset i USA som brukar vara 140 000- 160 000 svenska kronor

<Tyvärr verkar det vara en hej vild förbannad djungel av lagar paragrafer o skit o mög i vägen för att man skulle kunna importera en bil privat så jag tänkte vända mig till en svensk/amerikansk bilimportör ex exlusive cars, mfl problemet här är bara att de säger att det skulle kosta ungefär mellan 250 000- 300 000 kr, och det anser jag inte bilen vara värd, iaf har jag annat o göra för de pengarna, jag skulle kunna sträcka mig till 230 000 max för bilen.

Nu till frågorna som jag hoppas någon här på garaget kan besvara, Blir det en sån här sjukt dyr tillställning för o importera en bil från USA, eller lägger dessa företag som sysslar med import på en sjukt kraftig summa?

Vet någon av er nån bra import firma som har lägre priser eller vart man kan vända sig om man är fast besluten att få hem detta fanstyg till bil smile

Har någon privat importerat själv och vet om det är så skräckinjagande som folk säger med papper o hela vilda västern. för jag är totalt okunning både om import, motorer och bilar överhuvudtaget, Jag vill ha en stenhård bil som är snygg, går snabb och passar mitt hetsiga humör.

Så några förslag hur jag skall göra? Några företag som är billigare än ex exclusive cars, Jag är totalt newbie på detta med bilar o hela den biten som sagt så skriv gärna för mycket än för lite, tack på förhand

krav på bilen
ford Mustang mach 1 (ej vanliga GTn)
Manuellväxlad
Svart metallic lack
300 hp+ v8 motor
ej krockskadad eller några repor
ej trimmad av privatpersoner utan det skall vara samma motor sen den släpptes från fabriken.
bör ej ha gått mer än 4000 mil

Jag vet inte riktigt vad mer jag skall tillägga men ni hittar alla detaljer om bilen på denna sidan

http://www.mach1registry.com/index1.htm

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

FreddeK
16 mars 2007
Kika även på cobran...

Finns ju mängder med lurendrejare som wasabil etc som tar hutlösa priser för att få hem en bil! akta dig för dom!

Finns mängder med fraktbolag som tar hem från usa. google is your friend!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
Ja jag hade cobran som option 2 samt saleen, men av olika skäl såhar jag bestämt mig för mach 1. Ja wasabil verkar vara sjukt arroganta har mejlat dem 2 ggr men de har inte ens svarat.
Problemet ligger igentligen inte i pengarna, men Så jäkla rik är jag inte som vill punga ut 300 000 då skulle jag lika väl kunnat köpa den nya mustangen med retro looken (om jag nu varit intresserad av den )

Men finns det ingen sida som sammfattar alla dessa återförsäljare, importfirmor eller liknande ?

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

638 Inlägg
17 mars 2007
Läs nya vi bilägare. Där har dom en artikel om just transport av bilar från andra länder. Bra läsning.  Har för mig att det var nya Vi bilägare iaf

Kommer väl nånting här snart!

Sök