4081
Sök

Problem med en Volvo 850 AWD 97.a backen.

583 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Tjenare. tänkte skaffa mig en  AWD 97.a men fick veta att backen inte fungerar vad kan detta bro på? har inte fått så mycket info vad som har hänt med. om det är lådan passar den från en utan AWD 96.a? sen fungerar tydligen inte fyrhjulsdriften back med?..

Tacksam för tips.

234 Inlägg
15 september 2012
får man inte i backväxeln över huvud taget (altså att backspärren blockerar hela tiden) eller driver den inte på backen?

Volvo 850 Awd årsmodell -96 finns inte, de kan vara tillverkade 96 men alla är av årsmodell 97. Om den har manuell växellåda så ska det passa med en från 855 awd, v70 awd, v70xc med den gamla karossen (1997-2000). Är det en automat så kan det skilja sig en del i styrsystemet till lådan, men en gissning är att en automat låda från v70awd/v70xc av årsmodell 97-98 skulle fungera.

Kan säkert vara viscon som krånglar när den inte driver på alla fyra när man backar, min gör så också ibland.

Om du får det med växellådan att lira så har du en skön bil som är rolig på vintern smile
Senast redigerat av Kooza (15 september 2012)

Mvh// Mattias

4 824 Inlägg
15 september 2012
bengan87 skrev:
om det är lådan passar den från en utan AWD

det är olika lådor för bilar med och utan awd, dom med awd har en hylsa som för över kraften ifrån lådan till vinkelväxeln som det sen sitter en kardanaxel på så du får kraften till bakhjulen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök