2872
Sök

Supra mk3 7m-gte

297 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Hallå.
Va ute och tog komprov på bilen jag införskaffat precis.
Jag har haft bilen på tomgång flera gången.
Fattar mig kort.
Bilen har stått länge.
Isoleringen på tändstift 4 va halva borta på(Det vita)

Sen nu när jag tog komprov hade jag (i ordning från frånten och bakåt)
1-11kg
2-10kg
3-10kg
4-0kg
5-10kg
6-11kg

Jag fick inte ens utslag på 4:an cylinder, Skulle det vara dåliga kolvringar skulle de iaf ge utslag?
Tog av ventilkåpan och kammen va hel och tryckarna rör på sig.
Kan ventilerna ha "fasnat" för bilen stått länge?
Hur ser jag lättast om tryckarna funkar som dom ska?

Mvh Patrik

449 Inlägg
17 september 2012
jag tror du har råkat ut för en lite härdsmälta du måste nog lyfta toppen.. hade ventilerna fastnat bankar kolvarna till dom första varvet.. men eftersom tändstiftet var kass och saknas bitar kan jag tro det varit varmt på den cylindern och kolven har smält

Full Fart Spar Tid!!!

297 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
robert___j skrev:
jag tror du har råkat ut för en lite härdsmälta du måste nog lyfta toppen.. hade ventilerna fastnat bankar kolvarna till dom första varvet.. men eftersom tändstiftet var kass och saknas bitar kan jag tro det varit varmt på den cylindern och kolven har smält

Problemet är löst!
Jag menade de vita på stiften. Ovanför gjängorna. Jag gjorde som så att en kompis körde på startmotorn och jag sprutade i wd40. I kanske 1 min totalt. Sen börja de att poffa upp ur cylinder.
Då tog jag komprov, hade 4,5kg. Gjorde om samma visa igen. Och nu har jag på 9,5kg.
Det måste ha varit min avgasventil som hängt sig lite öppen. För bilen svartrök innan och lukta oförbränd bensin.

Hoppas någon annan kanske får hjälp av mitt tipps.

449 Inlägg
17 september 2012
får hoppas att de var så lätt och att de funkar nu då.. var har de vita tagit vägen då??

Full Fart Spar Tid!!!

Sök