Växellåda bmw 735

Paint_it
18 september 2012 · 100 Inlägg

tjena, har aldrig hållt på mycket med bmw... men har en bmw 735 med då en 3,5liters rak sexa. det tråkiga är att lamellerna i automatlådan har bränt så den driver inte längre. funderar på att bygga om den till manuell istället och min fråga är då, vilka växellådor passar på denna motor? för alla raka 6 cylindriga borde väl ha samma block? så det är väl bara innehållet som skiljer på tex 2,5an 2,8an och 3,5an som då jag har...

tacksam för seriöst svar och inga dumma komentarer.

mvh

BMW 328 e36 "Microtech LT 16" (1996)
Jimmy-TQ
18 september 2012 · 2 Inlägg

Du skrev ingen årsmodel, men du borde kunna hitta vilka lådor du kan ha här: http://www.realoem.com/bmw/select.do (antar att det är E32 eller E38 du har)  -94 eller tidigare har 5-växlad, senare finns med både 5 och 6-växlad.

Bra att veta om du ska byta, är registrerad efter 1997-01-01 så kan du inte regga den med manuell låda.
Och om du inte tvunget vill ha manuell så tror jag att det är billigare att bara köpa en utbytes automat låda eller liknande. Eftersom du ändå måste betala för Manuell låda + motorstyrdon + spakställ osv.

mvh jimmy

Paint_it
18 september 2012 · 100 Inlägg

Oj de glömde jag. det är en 92a E32. Om de går och regga eller inte spelar ingen roll för min del.
tack för svar och länken. ska kolla vidare där.

mvh

BMW 328 e36 "Microtech LT 16" (1996)
BMW_ZACHE
18 september 2012 · 95 Inlägg

du måste ha den stora lådan, passar från tex e34 m5 har jag för mig. men enklast är ju och leta på en låda från en m30 maskin. då dom inte passar från lila sexan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang