7267
Sök

Hur stor betydelse har antalet utgångar på ecun i ett eftermarknads sprut?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Hej.

Ska under vintern skaffa ett annat sprut, men har hakat upp mej på att det finns olika antal tänd- och bränsleutgångar. Vad jag förstår så behöver man inte ha en per cylinder, rätta mej om jag har fel, och kan därför skaffa ett med endast fyra utgångar till min S38? Om så är fallet, vad är fördelen med att ha fler utgångar, att man kan styra saker mera individuellt förstår jag, men beskriv gärna mera ingående.

MVH
Patrik

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

866 Inlägg
21 september 2012
Det jag läser mellan raderna är att du kommer undan billigare med 4 utgångar ?
i och ned att du har fördelare på din motor så kan du köra på 1 tänd utgång och 3 spridar utgångar om ecu,n orkar med 2 spridare på en kanal . du kan även köra wastspark system på 3 utgångar.
Så det går men det är inte optimalt. Som haltech klarar bara 8 ohm på en spridar kanal så man får köra motstånd på matningen till spridarna! Dom har en dendens att bli slöa ! Wast spark funkar men kör man e85 och höga ladd så kan man få slut på gnistona på något stift ;-) och även när man kör med fördelare så kan man få problem med överslag och uppladningstider på spolen vid höga varv (oftast med e85).

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Jag hade tänkt köra med link g4 storm eller xtreme, och har planerat att bygga om så jag kör ungefär likadant tändsystem som 3.8orna har, m a o med kamaxelgivare ist för fördelare och separata tändspolar. Det skiljer ju en del i pris på tidigare nämnda system så man undrar ju över hur mycket nytta man har av 8 tänd- och bränsleutgångar.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök