it_mutt har helt rätt ang flödet i värmepaketet....
Jag har haft dålig värme både på 945an och gamla 244an, båda hade bra cirkulation men blev bara lite ljummen luft, hjälpte inte att spola rent systemet med vatten.
Men läste att många hade gjort rent kylsystemet med vatten och maskindiskmedel med bra resultat.
Så hade rent vatten i systemet och hällde i lite maskindiskmedel och körde ett par mil.
Väntade tills motorn svalnat lite och tappade ur vattnet ur systemet. Vattnet som kom ut var mkt mörkt och smutsigt, sköljde sedan ur systemet mkt noga, sen körde jag motorn en stund och tömde systemet igen för att vara säker på ev rester från diskmedlet var borta.
Sen hällde jag i ny glykol och vatten, resultatet blev mycket bättre värme i bilarna!
Det gjorde stor skillnad på båda bilarna, så kan vara värt att testa om man har problem med värmen.
Annars om motorn kommer upp i temp och slangarna är varma osv, men dålig värme från värmeelementet så får man byta värmepaket, eller elementet i paketet.
Lite bökigt att byta, men det kan det vara värt istället för att sitta o frysa i vinter!
V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01