Hej jag har en Volvo 945a turbo diesel som jag just nu har kapade fjädrar på, men tycker den blir lite väl stötig. Jag undrar om det finns några sänkningsfjädrar som sänker mer än dem här http://shop.klracing.se/sv/artiklar/vag … _40-2.html
// Calle
Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)
Hej jag har en Volvo 945a turbo diesel som jag just nu har kapade fjädrar på, men tycker den blir lite väl stötig. Jag undrar om det finns några sänkningsfjädrar som sänker mer än dem här http://shop.klracing.se/sv/artiklar/vag … _40-2.html
// Calle
Vill du åka riktigt lågt så är det nog andra fjäderben du söker. Folk brukar korta ner 240 ben för att få mer fjäderväg. Annars är det bara gilla läget, det blir hårt Kapa genomslagsgummit bara om du sänker mycket, annars blir det väldigt hårt.
Japp det kan vara en idé om det finns till 940 har ingen koll längre. Det är ett alternativ men det blir vääldigt hårt då också, om du inte köper några väldigt dyra med olika ställ funktioner så att du kan ställa in hårdhet osv.
Ska du köra lågt så måste du köra hårt och då blir det lätt stötigt. Det går inte sänka bilen 10cm och ha lika mjuk och fin fjädring som när den är originalhög, då hade man bottnat i underredet i vägen hela tiden
Nej nej men grejen är att det är pappas bil också och han vill ha sänkningsfjädrar och inte kapade fjädrar, därför jag söker efter några sänkningsfjädrar som sänker mycket
Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)
Nej nej men grejen är att det är pappas bil också och han vill ha sänkningsfjädrar och inte kapade fjädrar, därför jag söker efter några sänkningsfjädrar som sänker mycket
Det går inte sänka hur mycket som helst med bara fjädrar heller, stötdämparna tar stryk och jobbar i ett läge som dom inte är byggda för. På vissa bilar så "bottnar" ju stötdämparen och då blir det ju så att fjädern hänger lös och då blir bilen stötig ändå Så nya stötdämpare och fjädrar är nog det du är ute efter. Då kan du kapa något varv på dom nya fjädrarna och det blir lite lägre, men du har ändå mer komfort än med kapade originalfjädrar.