4379
Sök

Volvo 850 T5 går ojämnt efter försök till dumpventils montering

2 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
Tjenare, min t5:a som står här hemma går väldigt ojämnt i mellan åt och verkar precis som att den går "snålt" efter att jag försökt montera öppen-dumpventil på den...

Tänkte montera det utan att plocka bort eller strypa org dumpventil samt utan att montera ett dumplock.
men märkte att detta inte alls gick så bra då bilen började gå ojämnt och betedde sig väldigt underligt. Ojämn tomgång, plöddrar vid gaspådrag. och allmänt... konstigt.

Tänkte att jag sätter tillbaka allt som det var ifrån början. Men bilen fortsatte att bete sig såhär + att det ryker väldigt mycket efter någon minut på tomgång nere vid turbon. ser inte riktigt vart ifrån röken kommer.

Tacksam för svar vad detta kan bero på samt hur man ska bli kvitt problemet!
mvh Alex

Forummoderator
26 621 Inlägg
17 oktober 2012
Hur ser röken ut till att börja med?
Några nytillkomna felkoder?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 287 Inlägg
17 oktober 2012
Frågan är ju lite exakt hur du gjort vid ditt försök att montera dumpen? För det ska gå att köra original och en öppen om allt är rätt gjort. Har provat det själv ett tag för övrigt på min egen. Lårter som om någon slang eller något rör inte är riktigt tätt och den drar tjuvluft.

2 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Frågan är ju lite exakt hur du gjort vid ditt försök att montera dumpen? För det ska gå att köra original och en öppen om allt är rätt gjort. Har provat det själv ett tag för övrigt på min egen. Lårter som om någon slang eller något rör inte är riktigt tätt och den drar tjuvluft.

Men frågan är, körde du med magnetventil eller körde du utan?
samt vilken vakuumslang koppla du till dumpen, och vart ledde denna vakuumslang?

Sök