3068
Sök

Turbon laddar inte hjälp! bmw 320d

12 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
Tjena har en BMW 320 diesel som inte turbon vill ladda på, kopplade tryckmätare mellan magnetventilen och wastegaten o händer inte ett ryck på mätarn, wastegaten öppnar om man kopplar förbi magnetventilen. Har bytt Luftmassmätaren och magnetventilen, de kommer vacuum till magnetventilen men stoppar där så att inte WG öppnar sig. har kollat strömmen till magnetventilen med och den ligger på 12v någon som har en aning va det kan vara ??

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
2 november 2012
kollat felkoder?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

5 089 Inlägg
3 november 2012
Förmodar att du har kollat så ingen tryckslang är trasig?

\Lindgren

12 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
har kollat felkoder, o har återställt allt, enda va att en nål till en spridare va kass men den har väll inget med de o göra ?, alla slangar är bytta, testade att koppla vacuumet direkt på wastegaten nu o då laddar turbon dock med väldigt mycket övertryck så inget fel på turbon, btw vart kopplar man in turbomätarn på diesel märkte att det inte funkade att koppla den mellan wastegaten ^^ då gick den ner till 0.8- stabilt!

12 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare

5 151 Inlägg
3 november 2012
På min merca har ja kopplat den på.en slang från insuget. Funkar perfa. Provade att koppla som du först men fick samma resultat. Antar att om du rycker slangen till wg har du vakum där med bilen igång. På mercan sköts alltså wg med vakum i stället för övertryck. Kan ju vara liknande på bmw;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

12 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
tackar ska testa det smile

sen återstår ju det andra problemet, ingen som vet vad som kan vara fel ?

12 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
har fått igång turbon nu smile va en vaccumslang som ja hade missat o byta som var en liten spricka i!

Mb_pucken vart på insuget kopplade du din tryckmätare ? hittar ingenstanns ja kan sätta den, eller fick du sätta en mellanbit i den stora gummislangen ?

Sök