Volvo 850 t5 -94 startar ej

Niklas9201
23 mars 2012 · 11 Inlägg

har kollat tändspolen nu den för ingen ström men när man kopplar ur tändspolen och kopplar den direkt på batteriet så har den en pytteliten gnista som knappt syns. Sen kpplar man på den igen o kolllar med tändkabeln från tändspolen mot metall o kör runt starten så har den ingen gnista.

viktor_89
23 mars 2012 · 113 Inlägg

kass helt enkelt:P

Niklas9201
23 mars 2012 · 11 Inlägg

ja verkligen det suger hårt inge roligt meck med felsöknign heller hmm
En lite sammanfattning på vad som är gjort:
Kollat larmet så det är avstängt så det ska inte vara någon startspärr för när man slår på larmet så går inte ens startmotorn o den går nu.
Jag har bytt kamlägesgivare samt vevaxelgivare o det ger inget.
den har ingen gnista alls från tändspolen så då behöver jag inte kolla fördelare eller tändstift/tändkablar.
jag har kopplat ur tändspolen och kört den separat och då har den en liten gnista inte alls stor (som den ska vara?)
Jag har kollat alla säkringar och ingen är trasig.
kollat att alla relän sitter på sin plats o det gör dom.
kollat så att spridarna ger soppa när man slår på tändningen o det gör dom alltså inget fel med bränslegivningen.

det är lite konstigt för jag hade detta problem dagen inannan det hände så den inte starta alls men då efter kört på starten i ca 10-15 min gick den igång sen dan efter var den helt död.. något som glappar? någon som har nån bra ide sitter verkligen fast nu hmm


Någon i stockholms området som vill tjäna lite pengar o komma o ta en titt på den o hjälpa till?

Nu har jag även kollat pulserna från databoxen till tändmodulen med oscilloskop och det finns inga pulser till tändmodulen när man kör på starten.

Senast redigerat av Niklas9201 (24 mars 2012)

Wikstrom92
26 mars 2012 · 27 Inlägg

svänghjulsgivarn....

sweLind92
7 november 2012 · 14 Inlägg

Jag har två st 850 t5 och ingen av dom startar och jag har sökt fram varför och de är startspärren som är i.
då går startmotorn men soppan och tänningen dör skulle vara hemst snällt om någon kunde skicka guide på hur man kopplar förbi start spärren

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang