Problem att lufta bromsarna, kolvarna i bromsoken är svåra att få ut!

Scaniac
23 november 2012 · 242 Inlägg

tjena:)

Har lite problem med bromsarna, bromskolvarna är lite smått rostiga så att de inte riktigt vill gå tillbaks när man bromsar, därför ligger de på och nöter. tänkte jag skulle renovera dem. av någon anledning så gick bromsröret av och det kom in en jädra massa luft i systemet, jag fixade till det med ett nytt rör och fyllde på med bromsvätska, nu går det inte att lufta bromsarna. det kommer bara småbubblor hela tiden, (höll på ca 3-4 timmar) jag tänkte trycka ut kolvarna från bromsoken med hjälp av bromstrycket efter jag luftat, men det gick ju inte nu:/. nu lyder min fråga, hur får jag ut kolvarna på ett bra sätt? tänkte ta tryckluft, fick ut 2 st men sedan sprutar luften bara utanför, kan man göra en adapter som passar där man skruvar in bromsröret och sedan till handtaget?

Denzig
23 november 2012 · 248 Inlägg

inte funderat på att ta en tryckluftslang och 2 små slangklammor. sätta en klämma runt röret och en runt blåsmunstycket? om du har problem med att få dit den på bromsröret så kan du ju alltid göra en lite stump bromsrörsbit som du ansluter till bromsröret. och sedan ansluter slangen till stumpen?

Scaniac
23 november 2012 · 242 Inlägg

Det skulle man ju iofs kunna göra, tackar:) någon ideé varför det inte går att lufta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang