2535
Sök

Hjälp med coilovers till V70 D5 -06

141 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Som rubriken lyder så ska jag införskaffa coilovers till min v70 och tänkte höra om någon har lite egna erfarenheter.
Har kollat på dessa två

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/volvo … 007-2.html

http://www.racedack.com/br-series-coilo … e-ra/646-0

Vilka ska man välja eller finns det några andra bra som någon kan rekomendera?

Mvh

64 Inlägg
20 december 2012
Har vinkelslipen gått sönder?smile

141 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Dags för besiktning och då behöver jag skaffa något riktigt känner jag wink vill ha ner den mer på backen oxå

64 Inlägg
20 december 2012
Okok:)

87 Inlägg
20 december 2012
Polaren köppte coils till sin v70 03a och skruvade ner i bött, jag kapade och min blev lägre.. wink

141 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
lindgreen skrev:
Polaren köppte coils till sin v70 03a och skruvade ner i bött, jag kapade och min blev lägre.. wink

Okej smile har ju kapat nu bara att det nog inte går igenom bess då dom kommer hänga löst ifram och känns onödigt att skaffa nya och byta, kan lika gärna köpa coils ist så kan man ha den som man vill typ smile ( känns lite mer serriöst oxå wink )

87 Inlägg
20 december 2012
Kapa mera o hämta billiga fjädrar på en skrot te bes smile så hade jag gjort om ja vore du, den ska ju ändå ner i bött så knappt lönt Me coils då ju smile

64 Inlägg
20 december 2012
lindgreen skrev:
Kapa mera o hämta billiga fjädrar på en skrot te bes smile så hade jag gjort om ja vore du, den ska ju ändå ner i bött så knappt lönt Me coils då ju smile

Håller med! Alla som säger att coils e så jävla bra snackar dynga.. Alla ja haft har varit stötiga och stumm om man ska åka lågt, Å då kan man lika gärna åka kapat! Köp fjädrar på en skrot billigt och skifta tillbaka sen:)

141 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Får nog bli sådå. Får väll annars skaffa en sänkningssats då det säkert blir något liknande prismässigt smile

87 Inlägg
21 december 2012
Ja de tycker jag smile kolla min silvriga d5a, kapade tre varv fram och tvvarv bak på 60/40 fjädrar, tog lite gummi fram med, den va gött låg tycker jag smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 634 Inlägg
21 december 2012
har provkört en v70N med Bc kittet och det är RIKTIGT trevligt även för en normal bil vill man ha hårt så får man det och vill man ha en viss del komfort så fungerar det oxå

Kapat är totalt värdelöst studsigt och dålig väghållning och hela bilen blir nersunkad totalt

bättre att köra riktigta grejer direkt så slipper man att skämmas livet ur sig på bes smile

Var inne med min Arosa på bes och då skulle en bes gubbe vara lustig och klaga på att bilen var så låg men han fick ställa sig i skamvrån när det satt ett komplett chassikitt på bilen ;-)

man får oftast bara tillbaka när man snålar och inte gör rätt från början och så skoj är inte v70n bakvagn att man river det 2gånger om året smile

Kör fort så hinner inget hända...

904 Inlägg
21 december 2012
Growe skrev:
har provkört en v70N med Bc kittet och det är RIKTIGT trevligt även för en normal bil vill man ha hårt så får man det och vill man ha en viss del komfort så fungerar det oxå

Kapat är totalt värdelöst studsigt och dålig väghållning och hela bilen blir nersunkad totalt

bättre att köra riktigta grejer direkt så slipper man att skämmas livet ur sig på bes smile

Var inne med min Arosa på bes och då skulle en bes gubbe vara lustig och klaga på att bilen var så låg men han fick ställa sig i skamvrån när det satt ett komplett chassikitt på bilen ;-)

man får oftast bara tillbaka när man snålar och inte gör rätt från början och så skoj är inte v70n bakvagn att man river det 2gånger om året smile

100+ håller med dig skulle aldrig kapa några fjädrar bättre som du säger å göra rätt från början fördelen med coils ä ju att det ä mycket lättare å sänka å höja bilen

AUTOTECH S60 power

2 Inlägg
21 december 2012
Jag har ju dom från Jspec på min, ( http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/volvo … 007-2.html ) och dom fungerar väldigt bra, enda nackdelen med dom är i bak, för det går inte justera på plats man måste släppa på allt men var riktigt lätt att montera så borde inte vara några problem, om du kollar på de senaste bilderna på min så har jag ju dom på,
men går inte sänka mer i fram om du inte tar bort inner skärmarna och den gick igenom UA! så jag tycker att du ska köpa Coilovers!

141 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Får nog bli ett par coils då smile. Din är ju lagom som den är nu wikfors och vill inte ha min så mkt lägre än vad den är nu.

Sök