Ag Bilar

confuzed86
20 december 2011 · 8 Inlägg

Hej! har hittat en bil på AG BILAR i motala som jag är gansk intresserad av. Nu undrar jag, har någon erfarenhet av denna bilfirma? Skojare eller seriösa??

Tacksam för snabba svar big_smile

Volvofarfar
20 december 2011 · 1 312 Inlägg

Sök på google, ev rejta.se? och se om dom har några omdömen?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
confuzed86
20 december 2011 · 8 Inlägg

Jag har redan kollat om det finns omdöme på rejtan och andra sidor men det står inget. Därför jag skrev här för att se om jag hade bättre chans till svar smile
Det ända jag hittat är att de brukade/brukar köpa upp bilar som de sen säjer dyrare på sin bilfirma. Men om de fifflar stod det inget om, ej heller om de var seriösa. Har blivit lurad innan av försäljare så vill vara på den säkra sidan smile

confuzed86
20 december 2011 · 8 Inlägg

http://bilskojare.com/subregion.aspx?t= … amp;id=225

hittade detta om AG BILAR i motala
Tillräckligt för att avstå från bilköp???

Bebben Legitimerad besserwisser
20 december 2011 · 921 Inlägg

confuzed86 skrev:
http://bilskojare.com/subregion.aspx?t=personbil&id=225

hittade detta om AG BILAR i motala
Tillräckligt för att avstå från bilköp???

Läst ärendet från ARN (som finns länkat i länken)?

Företaget förklarade varför de skrivit fel i annonsen och att de försökte kompensera kunden i slutändan.

Alla kan göra misstag, och de försökte rätta till det med flera former av ersättning, tillochmed ta tillbaka bilen, men alla bud nekades av kunden.

Av ARNs ärende att döma tycker jag att AG bilar verkar vara ett seriöst företag.

confuzed86
21 december 2011 · 8 Inlägg

Fick också den känslan då de försökt hjälpa kunden att rätta till sitt fel. Ville ha lite åsikter från andra med smile

Lovemycar
30 december 2012 · 1 Inlägg

Hej till er alla som tror illa om AG Bilar i Motala

Köpte en Golf 1,6 av ägaren, blev väl bemött och han höll bilen 1 vecka åt oss då vi inte kunde komma förrän på en söndag pga av jobb, bilen såg exakt ut som på bild och den var felfri, fick bra betalt för våran bil Clio 1,2 och affären var jätte smidigt

Ägaren höll det han lovade oss och vi hade inga som helst problem med att komma överens med honom en god trogen ärlig försäljare som säljer bilar i gott skick. Väldigt få säljare går att komma överens med och även vara så gästvänliga som han var, sen att det finns kunder av alla sorter är inte hans fel samt att det även finns säljare av alla sorter

MED VÄNLIG HÄLSNING
EN NÖJD KUND TILL AG BILAR

RGH
30 december 2012 · 134 Inlägg

Vilken bilförsäljare säljer bilarna till under sitt inköpspris? Klart han måste ta mer betalt än inköpspris, rätt logiskt tycker jag


confuzed86 skrev:
Jag har redan kollat om det finns omdöme på rejtan och andra sidor men det står inget. Därför jag skrev här för att se om jag hade bättre chans till svar smile
Det ända jag hittat är att de brukade/brukar köpa upp bilar som de sen säjer dyrare på sin bilfirma. Men om de fifflar stod det inget om, ej heller om de var seriösa. Har blivit lurad innan av försäljare så vill vara på den säkra sidan smile

BMW 318iS "T" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang