8 januari 2013
Trådstartare
Skall montera nya kvalitetsskivor runt om på ena bilen. Fram är det två-delade skivor med alu-nav så där kommer jag inte ha problem med "rostiga skivor". Bak är det vanliga en-delade skivor. Beställde 2 identiska skivor (Bosch), varav den ena var "lackerad" med nåt "silvrigt" över hela skivan, rostskydd misstänker jag. Den andra var "rå", trots att det är samma tillverkare på skivorna, förmodligen är den "lackerade" skivan från en nyare batch. Iaf man kan ju inte ha olika "look" på skivorna så jag får helt enkelt "lacka" båda i samma kulör. Har lite fin "fälgsilver färg" hemma, rätt slagtålig lack. Tanken är att maskera de ytor där belägg o backar kommer glida o sedan lackera resten med 1-2 tunna lager färg. Bilen är en "finbil" o kommer inte köras alltför ofta i regn, men det kan hända. Kommer ej vinterbrukas, ej heller köras på bana. Så min fråga är, tror ni det kommer funka med "fälgsilver", eller är det bättre med "zinkspray"? Eller nåt helt annat? Vill inte lägga ner alltför mycket tid på det hela men vill att de båda bakre skivorna har samma "look".
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure