3278
Sök

Ford 2.5 vm diesel

5 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Hej.

Ja har en ford skorpion motor 2.5 vm diesel med elektronisk pump och ska ha den i en sierra så jag undrar om det går att köra med den elektriska pumpen utan orginal styrboxar och kabelhärva..

Sitter en elektrisk gaspedal orginal men det har jag koll på hur det fungerar men skall ju va nått som bestämmer hur mycket diesel som pumpen ska ge tänkte om man kan lura pumpen med motstånd eller något.

7 491 Inlägg
18 januari 2013
gedda skrev:
Hej.

Ja har en ford skorpion motor 2.5 vm diesel med elektronisk pump och ska ha den i en sierra så jag undrar om det går att köra med den elektriska pumpen utan orginal styrboxar och kabelhärva..

Sitter en elektrisk gaspedal orginal men det har jag koll på hur det fungerar men skall ju va nått som bestämmer hur mycket diesel som pumpen ska ge tänkte om man kan lura pumpen med motstånd eller något.

du måste ha all elektronik,, plus du har ju elektrisk hastighetsmätare i grodan wink å el gaspedal,,
imobizern sitter i pumpen å utan rätt pump,, ja då startar den ej wink
du KAN hitta en mekanisk pump från en äldre scorpio å koppla ur imobilzern på den,,

5 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Okej ja har kollat runt lite och har kommit fram till samma så mekanisk pump får de bli tänkte de gick och koppla om men verkar svårt.

Men vad jag kan få fram så sitter det ingen imobizern i pumpen utan i styrboxarna. Men den mekaniska har ju ingen styrbox så de kan ju va rimligt.

Hur kopplar jag ur den sånafall vilken kontakt är det ?

7 491 Inlägg
19 januari 2013
gedda skrev:
Okej ja har kollat runt lite och har kommit fram till samma så mekanisk pump får de bli tänkte de gick och koppla om men verkar svårt.

Men vad jag kan få fram så sitter det ingen imobizern i pumpen utan i styrboxarna. Men den mekaniska har ju ingen styrbox så de kan ju va rimligt.

Hur kopplar jag ur den sånafall vilken kontakt är det ?

fel jag VET att den sitter i pumpen,, men tänker inte säga hur å var på öppet forum,, en jag känner jobbar på en bilfirma å har kollat wink

5 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Okej. Ska beställa hem en pump snart så ser jag snart hur de funkar ändå.

Sök