Dekaler på bilen utan att vara sponsrad

Sand_Man Magister Mundi Sum
2 mars 2009 · 177 Inlägg

ja jag undrar med hur man kan sätta på en klisterlapp med märke på på hela bil rutan utan att få någe fået ?!

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
ekmaan hej vad gör du?
2 mars 2009 · 416 Inlägg

Eberlund skrev:
Har funderat på detta många gånger. Väldigt ofta ser man dekaler på bilen utan att personen i fråga är sponsrad av företaget/varumärket som dekalen gör reklam för.

Varför klistrar man dekaler på sin bil utan att man är sponsrad av dom?

Att t.ex. sätta Pioneer dekaler på sin bil utan att vara sponsrad är ju ungefär som att sätta en lapp på bilen: "tjuvar kom och stjäl min stereo"

Man kanske har Pioneer basar / slutsteg som man gillar, därav gillar man själva märket. cooling.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
mauntin
30 januari 2013 · 1 Inlägg

Jag tycker det kan vara snyggt med dekaler bara man tänkte lite på storlek och vart man sätter dom, kanske för att få lite mer "helhet" i bilen. Dessutom har jag själv 2 små hertz dekaler i varje bakruta eftersom jag är nöjd med det jag har (lite som att rekommendera det man har till andra) även om jag inte är sponsrad.
Ett bra sätt att täcka över små skavanker om man inte har råd o lacka om bilen, allt som har med bilar o göra är ju ganska dyrt...

Men tror oxå att det säkert kan öka stöldrisken, men det är väl något man får räkna med smile

Saab 9-3 "Stix" (2001)
Djo
30 januari 2013 · 10 157 Inlägg

Gillar ej dekaler igentligen men när jag köpte sänkfjädrarna fick jag med en liten och en mega stor dekal den lilla satte jag på lilla sidorutan bak lite små snyggt och den stora under huven ser helt ok ut sen har jag en till dekal på lilla sidorutan bak som är en polares verkstad gillar ej dekaler men nå smått på rätt ställe funkar ju.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
AndrAAx
30 januari 2013 · 742 Inlägg

Säger bara en sak!

STICKERBOMB!!! tongue

Där har du reklam för en massa företag som man inte ens vet vad dom gör! Snyggt? Ja ni?

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
A-Dahlgren Dahlgren
30 januari 2013 · 450 Inlägg

Jag har nog pillat bort nästan 50 dekaler på min bil.. nu har jag totalt 5st kvar.
Och 4av dem är sponsor reklam. för 2 olika företag.
Sedan har ju tme graverat in sin logga på ändrören.

Vissa bilar passar med många dekaler andra inte!
Folk får göra vad de känner för. alla har olika smak.

OUTLAW1
30 januari 2013 ·

twin_cam skrev:
Nja... På Saaben blir det inga dekaler troligen om jag inte får specialpris av någon smile
Tycker de e dumt att göra reklam gratis wink Men å andra sidan kan man ha blivit vänligt bemött och ha goda erfarenheter, och vill då rekommendera andra att handla där smile

Men på 740:in som e lättrimmad sitter Pirelli-dekal i bakrutan (+100hk) Mobil 1 dekal i ena sidorutan (+50 hk) en skämtdekal i andra sidoruten (+10hk) och en dekal som det står "Ölands Veterantraktorklubb" på i nedra vänstra hörnet på bakrutan (+100hk). wink Tyvärr e den lika jävla slö ändå sad

Nej nej nej
du har ju trimmat fel.

Pirellidekalen ger bara +25hk allt annat är bluff.
Mobil1 der ju som bekant välkända +50hk.
Skämtdekaler ger per automatik ihop med Mobil1 dekalen en effekt på -20hk.
Ölands Vetranklubb ihop med alla andra dekaler ger också en minskning med ca 44-45hk..detta beroende på om det är ett runt eller valt märke..
Sålunda har du alltså kvar +10hk men eftersom du har klistrat detta så ökar vikten på bilen och summan ger då alltså +-1hk.. och den ynka hästkraften är ren placebo effekten.

Så se til att trimma rätt för böveln!!

Ibland har jag tråkigt på jobbet och då uppkommer dessa roliga texter..
ha det gott!!

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
30 januari 2013 · 2 390 Inlägg

Skulle mer säga att det här är en troll tråd...

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang