Dekaler på bilen utan att vara sponsrad

Eberlund VW Ägare
2 mars 2009 · 1 011 Inlägg

Har funderat på detta många gånger. Väldigt ofta ser man dekaler på bilen utan att personen i fråga är sponsrad av företaget/varumärket som dekalen gör reklam för.

Varför klistrar man dekaler på sin bil utan att man är sponsrad av dom?

Att t.ex. sätta Pioneer dekaler på sin bil utan att vara sponsrad är ju ungefär som att sätta en lapp på bilen: "tjuvar kom och stjäl min stereo"

Henrik Eberlund
AlvereZ
2 mars 2009 · 787 Inlägg

Eberlund skrev:
Har funderat på detta många gånger. Väldigt ofta ser man dekaler på bilen utan att personen i fråga är sponsrad av företaget/varumärket som dekalen gör reklam för.

Varför klistrar man dekaler på sin bil utan att man är sponsrad av dom?

Att t.ex. sätta Pioneer dekaler på sin bil utan att vara sponsrad är ju ungefär som att sätta en lapp på bilen: "tjuvar kom och stjäl min stereo"

Någon kanske har den uppfattningen att det är snyggt, fränt, häftigt m.m m.m. m.m ?
Eller kanske döljer en ful repa ? ett rost hål ?

WIIIEEEEEE tråden.se


Varför går man runt med kläder med märkets tryck på roll

Vi rika kan köpa grejerna och ändå ge gratis reklam smile Sponsors är för njuubs och fattiga wink humor.se

Senast redigerat av AlvereZ (2 mars 2009)

Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
2 mars 2009 · 435 Inlägg

Detta kan man fråga sig, söker dock sponsorer till mitt nästa projekt hehe tongue

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
bollen1986
2 mars 2009 · 3 714 Inlägg

Eberlund skrev:
Har funderat på detta många gånger. Väldigt ofta ser man dekaler på bilen utan att personen i fråga är sponsrad av företaget/varumärket som dekalen gör reklam för.

Varför klistrar man dekaler på sin bil utan att man är sponsrad av dom?

Att t.ex. sätta Pioneer dekaler på sin bil utan att vara sponsrad är ju ungefär som att sätta en lapp på bilen: "tjuvar kom och stjäl min stereo"

Man vill visa vad man har men även är det en hint till tjuvar,
kom o gör inbrott i min bil jag har dyra grejor i bilen.

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
volvo_1987
2 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Eberlund skrev:
Har funderat på detta många gånger. Väldigt ofta ser man dekaler på bilen utan att personen i fråga är sponsrad av företaget/varumärket som dekalen gör reklam för.

Varför klistrar man dekaler på sin bil utan att man är sponsrad av dom?

Att t.ex. sätta Pioneer dekaler på sin bil utan att vara sponsrad är ju ungefär som att sätta en lapp på bilen: "tjuvar kom och stjäl min stereo"

Man kan ha bättre priser, behöver ju inte va hel spons. wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
evilaudio
2 mars 2009 · 16 195 Inlägg

själv vill man ju knappt ha dekaler på bilen fast man har spons..haha

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
volvo_1987
2 mars 2009 · 1 675 Inlägg

evilaudio skrev:
själv vill man ju knappt ha dekaler på bilen fast man har spons..haha

smak sak, men dina ser bilar ser bra ut med vilket som wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Eberlund VW Ägare
2 mars 2009 · 1 011 Inlägg

evilaudio skrev:
själv vill man ju knappt ha dekaler på bilen fast man har spons..haha

Jag är lite på samma linje. Tyvärr funkar ju inte detta. smile Det är därför jag undrar varför folk har det. Vill de få att det ska se ut som att de är sponsrade? I så fall finns det någon status med att vara sponsrad?

Jag tycker iförsig inte det är någon status. Dock är mina sponsorer nödvändiga för mig för att kunna genomföra projektet rent ekonomiskt.

Henrik Eberlund
Thorssa
2 mars 2009 ·

Det kan ju faktiskt vara så att de tycker det är snyggt? Varför man sätter angeleyes på en Passat har jag funderat många gånger på.

NMI
2 mars 2009 · 1 045 Inlägg

verkar vara lite så här,  dom som är sponsrade vill inte ha dekaler, för då visar dom att dom har fått sakerna billigt, dåligt att skryta med, dom som inte har spons visar gärna upp sina dyra saker dom köpt därför reklam på bilen smile

bara en tanke från mig behöver inte vara så här.

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Johan_e2
2 mars 2009 · 1 105 Inlägg

Har dekaler från grejjer som sitter i/på min bil utan att vara sponsrad på något vis, tycker det kan vara rätt snyggt beroende på bil och stil big_smile

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Eberlund VW Ägare
2 mars 2009 · 1 011 Inlägg

Thorssa: För att man vill ha svarta lampor och detta finns tyvärr inte utan angelayes. smile

Visst kan man tycka det är snyggt med dekaler. Men borde inte stöldrisken öka markant om man har dekaler om t.ex. bilstereo?

NMI: Jag skäms inte alls för att ha sponsring och fått saker gratis/billigare. Inget att skämas över. Dock tycker jag att en bil utan dekaler blir stilrenare och snyggare. Har man glädjen att ha råd att lägga 15 000kr på en uppsättning fälgar så syns väl detta att man har betalt dom själv eftersom man inte har reklam på bilen. Dock har man en dekal på bilen så ser det ut som att man är sponsrad och fått dom gratis eller billigare. Eller?

Henrik Eberlund
Akka
2 mars 2009 · 1 174 Inlägg

någon har säkert sagt detta men då säger jag det igen!

Det är ungefär samma sak som att gå runt i märkes kläder, lr ja alla kläder har ju oftast ett märke på sig!
Och vad handlar det om? status? att man e cool? eller som min anledning till att jag köper armani, prada, cp osv e för att det är snyggt!

Tror det e samma anledning, dock tycker jag det är fult med massa dekaler

MilleN
2 mars 2009 · 9 108 Inlägg

På vissa bilar passar det ju riktigt bra med dekaler på olika märken, dock ser det riktigt taffligt ut om man sätter helt utan tanke bakom i massa olika storlekar på olika ställen av bilen.

slutsats: Låt folk göra vad f-n dom vill med sina bilar, ingen tvingar någon annan att tycka det är snyggt roll

Eberlund VW Ägare
2 mars 2009 · 1 011 Inlägg

MilleN skrev:
På vissa bilar passar det ju riktigt bra med dekaler på olika märken, dock ser det riktigt taffligt ut om man sätter helt utan tanke bakom i massa olika storlekar på olika ställen av bilen.

slutsats: Låt folk göra vad f-n dom vill med sina bilar, ingen tvingar någon annan att tycka det är snyggt roll

Låter som en utmärkt ide.

Ska bara förtydliga att tanken med denna tråden var inte att kritisera någon. Utan bara det att jag oftast har hört att folk tycker det är fult med dekaler endå kör så många runt med det. Man får göra precis som man själv vill med sin bil eller snarare man ska göra som man vill och inte som andra vill annars är det inte ens egna bil som är skapad efter eget tycke.

Henrik Eberlund
lind_skog
2 mars 2009 · 73 Inlägg

passar bra på vissa bilar, med ett gäng dekaler på rad från tillverkare av hårda trimmprylar så slipper du öppna huven för å skryta:) jag tycker det är ganska snyggt, om det nu inte blir för mycke

Darkie dARKiE
2 mars 2009 · 5 031 Inlägg

Jag har som du kanske har märkt (Hässleholm trådskaparen) Schmeidmann på bakrutan på bilen.
Jag är inte sponsrad men vill bara visa vad jag har under huven.

och för att bilen såg så tom ut bakifrån annars.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
drazen_gti
2 mars 2009 · 807 Inlägg

Eberlund skrev:
Har funderat på detta många gånger. Väldigt ofta ser man dekaler på bilen utan att personen i fråga är sponsrad av företaget/varumärket som dekalen gör reklam för.

Varför klistrar man dekaler på sin bil utan att man är sponsrad av dom?

Att t.ex. sätta Pioneer dekaler på sin bil utan att vara sponsrad är ju ungefär som att sätta en lapp på bilen: "tjuvar kom och stjäl min stereo"

För att bilar med dekaler blir snabbare wink

dekaler+öppet filter från biltema+japsdämpare= minst 90hk extra:) Visste du inte det?

I'd rather die like a man, than live like a coward
Lindberg88
2 mars 2009 · 1 418 Inlägg

inge fel på biltema filter! jag fick minst 50 nm MINDRE i omegan kändes de som haha.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
twin_cam Smålänning
2 mars 2009 · 7 877 Inlägg

Nja... På Saaben blir det inga dekaler troligen om jag inte får specialpris av någon smile
Tycker de e dumt att göra reklam gratis wink Men å andra sidan kan man ha blivit vänligt bemött och ha goda erfarenheter, och vill då rekommendera andra att handla där smile

Men på 740:in som e lättrimmad sitter Pirelli-dekal i bakrutan (+100hk) Mobil 1 dekal i ena sidorutan (+50 hk) en skämtdekal i andra sidoruten (+10hk) och en dekal som det står "Ölands Veterantraktorklubb" på i nedra vänstra hörnet på bakrutan (+100hk). wink Tyvärr e den lika jävla slö ändå sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang