3103
Sök

Nissan 200sx s14 problem

132 Inlägg
14 juni 2013
Trådstartare
hejsan!

för ett tag sen körde jag kraftigt turboras så oljan tröck ur sig i dumpen.

nu har ja köpt annan turbo som ska vara likvärdig, dock fick ja modifiera om fästen till wg-klockan samt köpa lite andra slangar.

allt rockar som det ska nu förutom ett problem.
bilen går lite oroligt ibland samt när man trycker på så går den sjukt bra till en viss gräns sen så blir det som den stryper , det har den inte gjort förut, är som laddet stryps.

bara för att ni ska förstå skillnaden så kan ja jämföra.

innan ja körde ras så gick det är ställa fast den utan problem 1-2-3 men nu efter bytet så går det inte ens på 1an.

en kille som va med o hjälpte mej berättade för mig att det har till 90% kommit nej massor med olja i intercoolern därför spottar den fortfarande ur sig olja genom dumpen samt kan ryka ibland ur systemet.
han sa även att det är därför den kan va lite dum när laddet kommer osv.

kan detta stämma??

kan ju säga att ja har stor frontmonterad intercooler. även kollat oljan i motorn och det försvinner inget.

snälla skulle behöva veta om det kan va som han säger och vad ja lättas och bäst ska göra,
kan tillägga att han sa till mig att ja kan köra med det så kommer oljan i intercoolerna försvinna så småningom då den spottat ur sig allt, och bilen kan inte ta skada endligt han..

Med vänlig hälsning robin

691 Inlägg
14 juni 2013
Jag sku börja med att tvätta ur intercoolern o alla tryckslangar + rör.

4 670 Inlägg
14 juni 2013
Hur pass likvärdig är turbon? För skiljer de lite i hur den arbetar skulle jag mappa om bilen till att börja med! Sen tvätta ur all olja.

132 Inlägg
14 juni 2013
Trådstartare
vet faktiskt inte riktigt hur lika dom är helt kass på det här med turbo..

den ja hade innan va en uppgraderingsturbo till en nissan s14 den ja köpt hade suttit i en nissan sunny gtr.
fick bygga om fästet för wg-klockan samt några nya slangar bara annars fungerade allt.

jag har papper på att min bil är mappad på nån firma men det är ju med den förra turbon.

vad menas med mappa ? vad gör man då och är det något man kan göra själv eller måste man lämna in den för detta.

Med vänlig hälsning robin

Sök