Köpråd: RC Driftbil.

Bjork OEM <3
18 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Randow skrev:
Jag funderar på att köpa en sån!

Den verkar ju rätt OK.
Ja vill ha en bra nybörjarbil som inte kostar för mkt, för vem vet hur länge man håller på? tongue

OEM <3
Freddye
3 februari 2009 · 391 Inlägg

Hpi e10 är en perfekt nybörjarbil. Samma med Tamiya´s TT-01 som jag själv kör och är sjukt nöjd med. Det som är liiiite bättre med TT´n är att det finns sjukt mycket aluminium delar och kolfiber om man gillat sånt. Det är lite trökigt med e10án då det inte finns så mycket sådant. Reservdelar finns det gott om i sverige till Hpi, det blir lite värre om man har tamiyan då den enda butik som säljer reservdelar till det märket i sverige har sjukt kass kundmottagning ( Hobbyfixaren.se).
Som du säger finns det både delar och bilar på morfars.dk. Men det finns och så tex Rcmart.com som har mycket billiga bilar och "styling" big_smile.

davidfock Anställd.. =)
3 februari 2009 · 126 Inlägg

Kolla utomlands om du vill ha billigt.. men för min del så tycker jag Kyosho e skräp.. har sålt HPI, Kyosho, TT, Traxxas, Tamiya.. vill du ha en bil som fungerar och inte krånglar så får du nog gå upp en prisklass.. dom billiga kostar mer i reservdelar.. min HPI RS4 PRO 2 har jag bara bytt driv remmarna på..  den e snart tio år.. men den e ju inte riktigt i den prisklassen då.. men tänk på att du alltid vill ha mer kör tid än mek tid.. dom bilar som e RTR brukar ha en laddare som tar ca 10 timmar att ladda batteriet med.. för ca 15 min kör tid så du bör skaffa fler batterier och bättre laddare... kolla dessa sidor ifs hong kong och USA men e billigare än sverige ändå efter frakten e pålagd.. brukar jag handla till mina 9 bilar..
Det krävs inte så mycket motor till RC Drifting eftersom det i princip e plast hjul man använder.. men det krävs talang som med allt annat..
Driftar mest med min Micro 1:18 för den kan man drifta runt matbordet i mörkret wink Lampor måste man ju ha big_smile
www.rcmart.com Hong Kong
www.thetoyz.com USA
www.cmldistribution.co.uk England

HPI RS4 PRO II 1:10
HPI RS4 MINI PRO 1:10
HPI RS4 Micro 1:18
Team Associated RC18B 1:18
Protech 1:6 Promax
Protech 1:24
Tamiya 1:10 F1 Body (F Type)
Mugen Seki 1:8 MTX-4XR buggy
Venom GPV-1 1:8 (MC)

Hör av dig om du vill veta mer för detta kan jag nog skriva hur mycket som helst om..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
tjompa
4 februari 2009 · 340 Inlägg

oavsett vad folk rekommenderar så måste du välja ett 4wd touringchassi, då har du "kontroll"...

Freddye
4 februari 2009 · 391 Inlägg

tjompa skrev:
oavsett vad folk rekommenderar så måste du välja ett 4wd touringchassi, då har du "kontroll"...

jo, precis... Bara du har 4wd så ska det nog gå vägen

torpis Forummoderator
4 februari 2009 · 10 572 Inlägg

Jag har haft en HBX från www.HAB.se  Lysande bil som håller om man kör som det är tänkt.  Jag körde min inomhus (ex gympahall) med tejpade däck och det var riktigt kul. mer än nog med pulver även i originalutförande.  Jag bytte senare till borstlös och li-po i en setup som främst var lättare och gav längre körtider.

Helt klart en bra bil för dem som vet vad han/hon gör. absolut för klen om man vill röjja runt utomhus eller stoppa i mer pulver.

Adrian(han som bygger monster widebody Saaben) köpte en borstlös setup av mig till sin HBX som ger 2hk eller så. Allt vart smulor direkt, nu har han uppgraderat alt som finns, men rensar mässing pinjongen  isället...  motorn är det iaf kraft i smile

Senast redigerat av torpis (4 februari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Bjork OEM <3
4 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Freddye skrev:

tjompa skrev:
oavsett vad folk rekommenderar så måste du välja ett 4wd touringchassi, då har du "kontroll"...

jo, precis... Bara du har 4wd så ska det nog gå vägen

Alla bilar som rekommenderats är 4WD, förstår givetvis att man ska ha 4WD men finns många olika märken tongue

OEM <3
Freddye
4 februari 2009 · 391 Inlägg

Bjork skrev:

Freddye skrev:

tjompa skrev:
oavsett vad folk rekommenderar så måste du välja ett 4wd touringchassi, då har du "kontroll"...

jo, precis... Bara du har 4wd så ska det nog gå vägen

Alla bilar som rekommenderats är 4WD, förstår givetvis att man ska ha 4WD men finns många olika märken tongue

På Rcdrift.se är det främst Yokomo och Tamiya som andvänds... Värt att tänka på. Har du köpt en redan eller ?

davidfock Anställd.. =)
4 februari 2009 · 126 Inlägg

Yokomo och Tamiya är dom som säljer bäst.. speciellt med färdiga drift bilar..
Tycker som RC intresserad att man ska gå efter material i chassit, och innehåll i paketet..
En RTR bil e som att köpa en billig komplett cykel.. det är alltid billiga komponenter i bilen något ligger det pengar i något speciellt.. antingen elektroniken eller i chassit.. det viktigaste e chassit.. utan ett vettigt chassi e det ingen ide att lägga pengar på mer pulver i motorn.. det e alltid något annat som går sönder..

sedan ska man ju alltid se till att det finns reservdelar till hands.. man ska inte behöva söka eller vänta i evigheter på delar.. kolla med din handlare eller där du beställer vad det finns för uppgraderingar till bilen och vad som brukar gå åt till bilen.. drivaxlar bärarmar osv..
yokomo har riktigt fina bilar.. har alltid sneglat på dom men aldrig köpt.. sad men det lär komma snart då jag ska ha en Bil att ha på hatthyllan i nya leksaken.. big_smile

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Smulad_kotte
9 september 2009 · 56 Inlägg

PM:a mig om det är någon som har en hyffsat billigt el-bil för drifting till salu, verkar sjukt ballt! eller tips på vart man kan köpa färdiga kit, hellst med s14 kaross

/Sebbe

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Quattro Ed." (2011)
_Wallis_
10 september 2009 · 4 506 Inlägg

Kolla med WCDC (West Coast Drift Team) Dom körde på våran bilträff och det gav mycket underhållning.
Vet att flera utav dem importerar sina bilar från japan eller om det är kina.

Kan du andas kan du dö.
DanneDansk93
30 juni 2013 · 1 Inlägg

Hejsan, är ny på det med rc drifting bilar, hade ni velat skicka så många länkar ni vet, ska helst vara runt 1000-1700kr
mvh Daniel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang