Segt på marknaden?

Vurtne DEVIL
12 juli 2013 · 1 171 Inlägg

Masquerade skrev:

Legosoldaten skrev:
Kanske känns segt, för ingen orkar läsa hela din annons, orkade läsa i 30sek sen lessna jag, tror du skrivit för mycket för att folk överhuvudtaget ska orka läsa.

Fast du kanske inte är i marknaden för en ny bil, eller åtminstone TS bil heller? Jag kan tycka att en annons skall vara välfylld med både bilder och information, annonser med "ring för mer info" stryks direkt! Däremot brukar jag av principskäl sortera bort annonser som börjar med "Säljes med tår i ögat" och slutar med en länk till Garaget.

Nej det är sant, jag är inte ute efter bil överhuvudtaget, och inte detta märke heller, men som du sa, man stänger direkt när det står tår i ögat osv, då undrar man vad det är för barnunge som ska sälja bilen neutral

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Dotzie
12 juli 2013 · 487 Inlägg

Varumarknaden är gemnerellt ofta säsongbetonad,den styrs av årstider och människors ekonomi och på makronivå av faktorer som finansoro eller kris. Detta gäller även marknaden för bilar, Min erfarenhet är att högsäsong för att sälja bil brukar vara innan sommaren mars-maj, då är folk stadda i kassan igen efter julförbrukningen samtidigt som man inte har hunnit boka upp inför sommaren. Sommaren är i regel en dålig tid för att sälja annat än glass, badringar och pilsner:)..skämt åsido..sommaren är underbar och då vill man oftast göra annat för sina pengar eller så har man redan bokat upp dem på resor och annat trevligt.  När hösten sedan kommer så brukar det vara sep -okt som är bästa tiden men då vill man ofta pruta, såkallade höstpris. November-janari är det ingen idé att försöka ens om du inte har en jäkla fin bil till ett mycket förmånligt pris. Eller något annat som man bara vill bli av med. Priset regleras automatiskt av tillgång och efterfrågan och ibland kan slumpen vara avgörande för om man gör ett fynd.

Så tipset är att bara att hålla ut man har en produkt/bil som man vet har ett högre värde än vad marknaden i dagsläget är beredd att betala, längre fram så kan marknaden för just din bil vara het igen. smile



Andreas_Mazdaspeed skrev:
Hej!

Har haft ute min Mazda 3 MPS 2009 på blocket nån vecka nu och visst det har hört av sig ett par men i övrigt tycker jag det är rätt dött på marknaden? Ligger ute två 08or som rullat ca 6000-7000 mil för 135-139,000 kr utan någon direkt utrustning. Ligger även ute en 09 som gått 7000 som begär 155,000kr.

Min har i dagsläget rullat 2300 mil och är i totalt NYSKICK. Dessutom extra utrustat för över 50,000kr och ligger ute för 147,000. Tycker att ijämförelse med de andra bilarna borde den vara relevant med en tredjedel av milen och massor med extra utrustning? smile
http://www.blocket.se/vi/47118152.htm

Någon annan som känner av samma sak? tongue

Mvh Andreas

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
panda666
12 juli 2013 · 4 250 Inlägg

bara o vänta tålmodigt tills det kommer nån som är intresserad. annars bara o sänka priset och se glad ut;)

inget illa menat men folk kanske inte vill lägga pengar på just en mazda?

du vet hur världen har blivit, folk vill ha allt gratis, och så fort dom säljer sina egna grejer vill dom ha guld för det,

sänk priset och du kommer få se folk som kommer börja ringa;)

man ska aldrig ha ett pris som är rätt:) om man vill få bort den fort. alltid billigare pris då blir det snabb såld


enligt min tycke så är 150k väldigt överpris på den bilen? eller har ja fel?

Senast redigerat av panda666 (12 juli 2013)

Andreas_Performance
12 juli 2013 · 418 Inlägg

panda666 skrev:
bara o vänta tålmodigt tills det kommer nån som är intresserad. annars bara o sänka priset och se glad ut;)

inget illa menat men folk kanske inte vill lägga pengar på just en mazda?

du vet hur världen har blivit, folk vill ha allt gratis, och så fort dom säljer sina egna grejer vill dom ha guld för det,

sänk priset och du kommer få se folk som kommer börja ringa;)

man ska aldrig ha ett pris som är rätt:) om man vill få bort den fort. alltid billigare pris då blir det snabb såld


enligt min tycke så är 150k väldigt överpris på den bilen? eller har ja fel?

Hej kolla marknaden. Utöver min ligger det ute två 08or som rullat ca 6000-7000 mil för 135-139,000 kr utan någon direkt utrustning. Ligger även ute en 09 som gått 7000 som begär 155,000kr.

Jag begär 147,000 med en TREDJEDEL av milen (2300mil samt 2009 årsmodell med Facelift) samt utrustning för 50,000 kr och en skick som om den vore uttagen igår. Vet inte om jag kan kalla det för överpris wink

/ Andreas

Senast redigerat av Andreas_Mazdaspeed (12 juli 2013)

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
panda666
12 juli 2013 · 4 250 Inlägg

Andreas_Mazdaspeed skrev:

panda666 skrev:
bara o vänta tålmodigt tills det kommer nån som är intresserad. annars bara o sänka priset och se glad ut;)

inget illa menat men folk kanske inte vill lägga pengar på just en mazda?

du vet hur världen har blivit, folk vill ha allt gratis, och så fort dom säljer sina egna grejer vill dom ha guld för det,

sänk priset och du kommer få se folk som kommer börja ringa;)

man ska aldrig ha ett pris som är rätt:) om man vill få bort den fort. alltid billigare pris då blir det snabb såld


enligt min tycke så är 150k väldigt överpris på den bilen? eller har ja fel?

Hej kolla marknaden. Utöver min ligger det ute två 08or som rullat ca 6000-7000 mil för 135-139,000 kr utan någon direkt utrustning. Ligger även ute en 09 som gått 7000 som begär 155,000kr.

Jag begär 147,000 med en TREDJEDEL av milen (2300mil samt 2009 årsmodell med Facelift) samt utrustning för 50,000 kr och en skick som om den vore uttagen igår. Vet inte om jag kan kalla det för överpris wink

/ Andreas

folk är snåla^^ du kanske kan sänka till 140. kanske blir såld då^

eller så får du vänta lite tills folk kommer tbax från semester

Andreas_Performance
12 juli 2013 · 418 Inlägg

Haft 4 stycken som hört av sig nu sen jag droppa till 147, kommer inte sänka en krona till. Så nu går allt bra smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Masquerade Aldrig nöjd
12 juli 2013 · 804 Inlägg

Andreas_Mazdaspeed skrev:
Haft 4 stycken som hört av sig nu sen jag droppa till 147, kommer inte sänka en krona till. Så nu går allt bra smile

Härligt att höra, då finns det ju ändå intresse. smile

Livet är för kort för att äga Volvo.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
12 juli 2013 · 3 929 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Kanske känns segt, för ingen orkar läsa hela din annons, orkade läsa i 30sek sen lessna jag, tror du skrivit för mycket för att folk överhuvudtaget ska orka läsa.

Hur kan du tycka att det är för mycket text?
Mer info är bättre.

Ska han istället skriva:
"Hej, röd bil, 147 tusen"

Mer info är mer intressant annons och jag fattar bättre tycke för folk som är seriösa vid försäljning. Och det är av dom jag alltid kan tänka mig köpa en bil. Hur jävla kul är det att sitta och ringa på annonser som har skrivit ovan och fråga varenda fråga som du har svar i hans annonstext?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
N_W V8 de bästa som finns!
12 juli 2013 · 1 092 Inlägg

Sålde min 6vxl BMW 540 från 1997 i lördags, tog 4 dagar och då var jag nog dyrast på blocket av de tre som var till salu. Men en seriös annons med bra bilder,informativ och saklig text som i verkligheten backas upp av en riktigt fin bil det ska gå att sälja förutsatt att inte priset är helt uppe i det blå.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Ford Mustang "GT370" (2007)
panda666
12 juli 2013 · 4 250 Inlägg

N_W skrev:
Sålde min 6vxl BMW 540 från 1997 i lördags, tog 4 dagar och då var jag nog dyrast på blocket av de tre som var till salu. Men en seriös annons med bra bilder,informativ och saklig text som i verkligheten backas upp av en riktigt fin bil det ska gå att sälja förutsatt att inte priset är helt uppe i det blå.

en 540 e39 i bra skick är inte alls svår att sälja damen;)

tror jag iaf, riktigt bra bil- varför sålde du?;(

N_W V8 de bästa som finns!
12 juli 2013 · 1 092 Inlägg

panda666 skrev:

N_W skrev:
Sålde min 6vxl BMW 540 från 1997 i lördags, tog 4 dagar och då var jag nog dyrast på blocket av de tre som var till salu. Men en seriös annons med bra bilder,informativ och saklig text som i verkligheten backas upp av en riktigt fin bil det ska gå att sälja förutsatt att inte priset är helt uppe i det blå.

en 540 e39 i bra skick är inte alls svår att sälja damen;)

tror jag iaf, riktigt bra bil- varför sålde du?;(

Hade haft den i 4år, innan har jag haft 6st bmwbilar som bruksbilar och tycker jag kan dom nu så nu vill jag ha något helt annat. Så det blir amerikanskt och mycket större.( sorry det var offtopic).

Men som någon tidigare sa tror jag marknaden är lite låg nu under semstern.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Andreas_Performance
12 juli 2013 · 418 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Legosoldaten skrev:
Kanske känns segt, för ingen orkar läsa hela din annons, orkade läsa i 30sek sen lessna jag, tror du skrivit för mycket för att folk överhuvudtaget ska orka läsa.

Hur kan du tycka att det är för mycket text?
Mer info är bättre.

Ska han istället skriva:
"Hej, röd bil, 147 tusen"

Mer info är mer intressant annons och jag fattar bättre tycke för folk som är seriösa vid försäljning. Och det är av dom jag alltid kan tänka mig köpa en bil. Hur jävla kul är det att sitta och ringa på annonser som har skrivit ovan och fråga varenda fråga som du har svar i hans annonstext?

Tack! Och håller med till tillfullo smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Vurtne DEVIL
13 juli 2013 · 1 171 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Legosoldaten skrev:
Kanske känns segt, för ingen orkar läsa hela din annons, orkade läsa i 30sek sen lessna jag, tror du skrivit för mycket för att folk överhuvudtaget ska orka läsa.

Hur kan du tycka att det är för mycket text?
Mer info är bättre.

Ska han istället skriva:
"Hej, röd bil, 147 tusen"

Mer info är mer intressant annons och jag fattar bättre tycke för folk som är seriösa vid försäljning. Och det är av dom jag alltid kan tänka mig köpa en bil. Hur jävla kul är det att sitta och ringa på annonser som har skrivit ovan och fråga varenda fråga som du har svar i hans annonstext?

Oj klämde jag dig på tån nu? Får man inte ha en egen jävla åsikt eller? Jag skriver vafan jag tycker, så sluta lägg dig i.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 juli 2013 · 3 929 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Thunderbird88 skrev:

Legosoldaten skrev:
Kanske känns segt, för ingen orkar läsa hela din annons, orkade läsa i 30sek sen lessna jag, tror du skrivit för mycket för att folk överhuvudtaget ska orka läsa.

Hur kan du tycka att det är för mycket text?
Mer info är bättre.

Ska han istället skriva:
"Hej, röd bil, 147 tusen"

Mer info är mer intressant annons och jag fattar bättre tycke för folk som är seriösa vid försäljning. Och det är av dom jag alltid kan tänka mig köpa en bil. Hur jävla kul är det att sitta och ringa på annonser som har skrivit ovan och fråga varenda fråga som du har svar i hans annonstext?

Oj klämde jag dig på tån nu? Får man inte ha en egen jävla åsikt eller? Jag skriver vafan jag tycker, så sluta lägg dig i.

Du skriver din åsikt på ett forum, klart som fan folk kommer lägga sig i! Det som själva grejjen med forum är.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
VLN denkz
13 juli 2013 · 323 Inlägg

Tog mig 4 dagar att sälja min 9-3 Aero. Den var dyrast av alla likvärdiga på blocket. Jag fick dessutom det pris jag skrivit i annonsen. Jag var väldigt förvånad smile. Trodde det skulle bli ett helvete att bli av med den.

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang