Turbo problems opel vectra//saab 9-3

Volvo-740-R
14 juli 2013 · 16 Inlägg

Hallo, har varit iväg o införskaffat en opel vectra 04 2,0 turbo o vad jag förstår så ska det va en maskin från saab 9-3, har varit ute o kört (75-80 jämn gas längre sträcka) och turbon blir varm så den glöder,,,,, har kört tok skruvad 940 turbo o där var de varmt med men det hadde ju sina orsaker nu är jag helt grön på opel/saab aå jag är inte hundra på om det är normalt att dessa maskiner går varma eller liknande (Obs helt orginal otrimmad pendlar bil) skulle gärna villja ha lite tips om vad som kan orsaka problemet
Mvh jonas

Chevrolet impala "chevan" (1967)
Mickius
14 juli 2013 · 4 670 Inlägg

Börja med o kolla så allt är tätt dvs vacciumslangar, tryckrör osv.

Kolla även så inte avassystemet är tätt!

Hur mycket glöder turbon/grenrör?

Senast redigerat av mickius (14 juli 2013)

Volvo-740-R
14 juli 2013 · 16 Inlägg

det verkar inte finas några läckor, brukar vissla som fan isf o det verkar inte so att avgas systemet är täppt heller. har kollat efter glapp men det är inget man kan känna i någon riktning över huvudtaget o det e rent och fint med!
det e svårt att beskriva men jag har kollat nu i dag i ljuset o då är det knappt så det syns så det är inte mkt det syns, men känns inte so att det ska bli så varmt vid normal körning!!

Chevrolet impala "chevan" (1967)
Mickius
14 juli 2013 · 4 670 Inlägg

500-600 grader är ju rätt varmt?

Volvo-740-R
14 juli 2013 · 16 Inlägg

jo, man petar ju inte på sketet iaf ;D ska ta en provtur i kväll med o se hur det blir, men känns lustigt att det blir så varmt vid normal körning!

Chevrolet impala "chevan" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang