Vilka spridare på steg 4 Nordic, Saab 900 2.0T -94

Andreas1645
27 juli 2013 · 398 Inlägg

Hallå, ja som de låter vilka söridare ska jag ha? Igår kväll bytade jag från gröna stora spridare och bilen gic k väldigt bra med dom på men den bläddrade och svart rök osv.. Sen provade vi ett par gula spridare men en av dom va trasig hmm sen nu då satte vi på röda orginal och då blev den riktigt trött. Som den får för lite soppa men den spikar inte.
Vilka spridare ska jag ha eller prova?
Är de fel mappning i boxen? Ja va kan de va? Lite tråkigt att den gick så bra sen Inge bra.. Kan inte köra i 70 på femmans växel xD haha
Aja tacksam för svar ha de så bra smile
Mvh

Volvo V70n "Golden II" (2006)
Kamulen
27 juli 2013 · 930 Inlägg

Ska du byta spridare så bör du mappa bilen. Kolla om du får tag på 630cc de räcker till st4 o mer därtill. En ställbar btr kanske är något att ha med?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
27 juli 2013 · 839 Inlägg

Varför i hela friden bytte du spridare?
När man gör det måste man ändra i mjukvaran.
Att den gick bra på de gröna (465cc antar jag) var väl för att bilen var mappad på dessa.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Mickius
27 juli 2013 · 4 670 Inlägg

UhrJr skrev:
Varför i hela friden bytte du spridare?
När man gör det måste man ändra i mjukvaran.
Att den gick bra på de gröna (465cc antar jag) var väl för att bilen var mappad på dessa.

Känns som det bytts spridare o trott att ja då jäklar blir de fart om man bara byter dessa big_smile

Man byter inte bara spridare hux flux i en bil!

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
27 juli 2013 · 839 Inlägg

Nej precis. Sen har man dessutom valt att sätta i mindre spridare (gissar jag på iom röda. Bör vara orginal han menar). Det blir inte bra, inte bra alls smile

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang