7486
Sök

Byta motor från 140hk till 170 hk i ien V70 -99

398 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Hej

Har funderingar på att byta motor i bilen till en 170 hk motor då jag har en 10V 140 hk motor nu.
Undrar nu om det finns någon här (finns det garranterat) som vet hur mycke som behövs bytas för att få det att funka.

Måste jag byta styrbox?
Kan jag använda mitt gamla gasspjäll (vajer styrt) har för mig att 170 hk motorerna har electroniskt styrt spjäll????

Tacksam för svar smile

8 294 Inlägg
5 augusti 2013
10V och 20V har inte samma styrsystem, så att byta box räcker inte utan det blir att byta kabelhärva till motorn och box. Och då lär du ju ta box och härva från en 170hk utan elektroniskt spjäll.

398 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
10V och 20V har inte samma styrsystem, så att byta box räcker inte utan det blir att byta kabelhärva till motorn och box. Och då lär du ju ta box och härva från en 170hk utan elektroniskt spjäll.

Jo att det inte va samma kabelhärva visste ja med smile tänkte ta komplett motor inkl kablar å allt.
Får börja leta efter motor med vajer spjäll då smile
Är det typ 850 man ska leta efter då eller finns dessa på V70n oxå?

8 294 Inlägg
5 augusti 2013
850 eller S/V70 fram till tom 99

398 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:

Okej, fick för mig att det blev el-spjäll på S/V70n.
Tackar så mycket för hjälpen så här långt smile

Nu blir det ut å leta. Tror dock i te att jag behöver leta så mycke dock. Ganska vanlig bil där ute

2 763 Inlägg
5 augusti 2013
Martin_78 skrev:
Marlboroman skrev:

Nu blir det ut å leta. Tror dock i te att jag behöver leta så mycke dock. Ganska vanlig bil där ute

Det kommer vara bra mycket lättare att bara byta bil till en med den motorn du vill ha.

Volvo - For Life

398 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Martin_78 skrev:
Marlboroman skrev:

Det kommer vara bra mycket lättare att bara byta bil till en med den motorn du vill ha.

Jo visst hade det varit de ön jag gillar den jag har å har lite planer för den men vill ha lite mer kraft i motorn å dom e ju inte så farligt dyra å inhandla smile

Sök