Honda Civic coilovers

MrSir
7 augusti 2013 · 369 Inlägg

tjena. i slutet på månaden tänkte jag införskaffa mig ett par coilovers till min civic. har kollat runt ganska mycket men är ändå osäker vilka jag ska välja. kravet är att de INTE får börja rosta som ta crapet gör. är inne på V-Maxx coils från j-spec.

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/honda … 995_9.html

är det någon här som kan hjälpa mig att hitta rätt. måste inte vara nytt men ändå så att dom inte rostar som sagt.

Pray For Japan
Lexus GS300 (2000)
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Richtenb
9 augusti 2013 · 1 365 Inlägg

Jag hade nog kört på BC Racing istället till din Honda om du vill ha vettiga grejer. Lacken är bra, mycket aluminiumdetaljer. Rostar garanterat inte i första taget. Det har inte mina gjort ivarjefall under 3 år. inte mycket vinterkörande dock

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
MrSir
9 augusti 2013 · 369 Inlägg

mjo har kollat på dom med. bara de
att jag har typ en budget på max 5k:/

Pray For Japan
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Lexus GS300 (2000)
Richtenb
9 augusti 2013 · 1 365 Inlägg

Frågan är om du inte ska spara ihop 2000 till istället. Jag har mmeckat en del med de billigare varianterna och de är verkligen kassa gällande väghållning, rost och tillbehör.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
MrSir
9 augusti 2013 · 369 Inlägg

får se hur jag gör smile har du hållt på med vmaxx coils? vill gärna veta om de rostar mycket nämnligen smile bilen kommer ju sänkas en gång och aldrig höjas men man vill inte gärna köpa nått för 5k och så är de rostigt 2 veckor efter hmm har även kollat lite på ebay efter coils smile

Pray For Japan
Lexus GS300 (2000)
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Richtenb
10 augusti 2013 · 1 365 Inlägg

Nä jag tror inte att jag stött på vmaxx tidigare. Utan ta technix och de märkena. Och de rostar ju innan man hunnit montera på skiten och ärgar i gängorna för höj och sänkning

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
10 augusti 2013 · 1 365 Inlägg

http://forums.vwvortex.com/showthread.p … s-a-review

Ser man till denna review så låter det som samma skit som ta technix fast dyrare

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
MrSir
10 augusti 2013 · 369 Inlägg

Richtenb skrev:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4440703-Vmaxx-coilovers-a-review

Ser man till denna review så låter det som samma skit som ta technix fast dyrare

okej! tack för att du hitta den, nu kommer ja inte köpa sånna!

Pray For Japan
Lexus GS300 (2000)
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Etingelholm
10 augusti 2013 · 979 Inlägg

akr-performance .com säljer bra grejjor!!!

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Crxkoffe
11 augusti 2013 · 847 Inlägg

lär rosta om du ska köra mycket vinter, eller får du smörja in att med kopparpasta smile tur att du köper från jspec, grymt härlig butik,köpte fjädrar där ifrån blev nöjd för priset jag fick ge och en snabb leverans smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
MrSir
11 augusti 2013 · 369 Inlägg

Crxkoffe skrev:
lär rosta om du ska köra mycket vinter, eller får du smörja in att med kopparpasta smile tur att du köper från jspec, grymt härlig butik,köpte fjädrar där ifrån blev nöjd för priset jag fick ge och en snabb leverans smile

jag ska inte köra på vintern så därför är jag lite osäker tongue jodå. jspec är bra. de e därför jag hälst väljer dom smile

Pray For Japan
Lexus GS300 (2000)
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Crxkoffe
11 augusti 2013 · 847 Inlägg

Tune skrev:

Crxkoffe skrev:
lär rosta om du ska köra mycket vinter, eller får du smörja in att med kopparpasta smile tur att du köper från jspec, grymt härlig butik,köpte fjädrar där ifrån blev nöjd för priset jag fick ge och en snabb leverans smile

jag ska inte köra på vintern så därför är jag lite osäker tongue jodå. jspec är bra. de e därför jag hälst väljer dom smile

Aha okej bra de smile asså om du har en budget på 5 000 kr eller va du hade så får du bra grejer tycker jag, jag pratade med coiloverkungen och dom hade för 4990 nåt sånt, och dom sa att dom är bra smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
MrSir
11 augusti 2013 · 369 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Tune skrev:

Crxkoffe skrev:
lär rosta om du ska köra mycket vinter, eller får du smörja in att med kopparpasta smile tur att du köper från jspec, grymt härlig butik,köpte fjädrar där ifrån blev nöjd för priset jag fick ge och en snabb leverans smile

jag ska inte köra på vintern så därför är jag lite osäker tongue jodå. jspec är bra. de e därför jag hälst väljer dom smile

Aha okej bra de smile asså om du har en budget på 5 000 kr eller va du hade så får du bra grejer tycker jag, jag pratade med coiloverkungen och dom hade för 4990 nåt sånt, och dom sa att dom är bra smile

sa dom nått om rost? smile

Pray For Japan
Lexus GS300 (2000)
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Crxkoffe
11 augusti 2013 · 847 Inlägg

Tune skrev:

Crxkoffe skrev:

Tune skrev:

jag ska inte köra på vintern så därför är jag lite osäker tongue jodå. jspec är bra. de e därför jag hälst väljer dom smile

Aha okej bra de smile asså om du har en budget på 5 000 kr eller va du hade så får du bra grejer tycker jag, jag pratade med coiloverkungen och dom hade för 4990 nåt sånt, och dom sa att dom är bra smile

sa dom nått om rost? smile

inte vad ja minns men de blir ju de av allt salt om man kör vinter, men sommartid måste det ju hålla tongue de bästa e nog att du tar kontakt med dom o frågar

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
MrSir
11 augusti 2013 · 369 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Tune skrev:

Crxkoffe skrev:

Aha okej bra de smile asså om du har en budget på 5 000 kr eller va du hade så får du bra grejer tycker jag, jag pratade med coiloverkungen och dom hade för 4990 nåt sånt, och dom sa att dom är bra smile

sa dom nått om rost? smile

inte vad ja minns men de blir ju de av allt salt om man kör vinter, men sommartid måste det ju hålla tongue de bästa e nog att du tar kontakt med dom o frågar

låter bra de smile de ska ja göra tongue

Pray For Japan
Toyota Chaser Tourer V "streetdancer" (1995)
Lexus GS300 (2000)
DDESIGN
19 augusti 2013 · 563 Inlägg

Hej, hittade tråden genom att vi var nämnda.
Dra ett mail till mig så hjälper jag dig gärna i ditt val om coilovers.

Angående rost så är det som ovan nämnde med salt. Det flesta material blir fula av salt, såklart. Kör man sommartid så klarar sig coilover väldigt länge. Kvalité ligger såklart lite i priset, men bara för att dom är billiga behöver dom inte rosta sönder.
Nu med vårt nya stora sortiment så erbjuder vi olika märken med olika material. Kika in och kolla så kan du se lite själv vilka skillnader som finns.

Hoppas mitt svar hjälper dig!
Mvh. Fredrik
Coiloverkungen

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang