SAAB 9-5 2,0t Vill ha hjälp med det här med turbotrimmning

MrRunne
25 januari 2014 · 29 Inlägg

Hej

Jag har läste det här om turbotrimmning med olika pysventiler och avlastningsventiler och dumpventiler.

Det jag skulle vilja vetta ä vad jag kan göra för att kanske höja effekten på min bil med nån sån där grej och vilken som ä bäst till min bil och efter hur den ä designad och hur man kan göra för att få lite goare ljud från bilen det vill säga det där "susande" ljudet som blir på dessa väldiga bilarna smile

Gizmojohan
26 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Öppet sportfilter och en chipning. Är det smartaste sättet att få mer flås i maskin.

frostyman
26 januari 2014 · 120 Inlägg

Skippa pysventiler och sån skit och trolla istället fram lite hästar med en uppgraderad mjukvara. Dumpljudet som du är ute efter fås oftast med en öppen dumpventil. Dessvärre så gör detta många gånger att bilen går sämre, eller ibland även sätter felkod då orginaldumpen är av återcikulerande typ. Vissa nöjer sig med det något tydligare dumpljudet som ett öppet luftfilter skapar, andra joxar med att flytta luftmassemätaren efter dumpventilen. Alltså på turbons trycksida.

Du kan säkert få massvis med mer ingående svar på saabturboclubs forum eller facebookgrupp.

Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Saab 9-5 (1999)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
26 januari 2014 · 839 Inlägg

Mjukvara, mjukvara och mjukvara.
Går nästan att plocka ur 100hk med bara detta på din modell.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang