2869
Sök

R-spridare, B230fk. BTR, Bränsletryck, LMM Storlek

108 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
Nu tänkte jag få lite klarhet i allt dehär med bränsletryck,spridare,LMM och allt som hör till.
Eftersom trådarna alltid blir utspridda, och denna frågan ställs ofta visste jag inte vad jag ska lita på för alla kommer med olika svar, så testar att göra en så jag får svar på vad jag verkligen behöver.

Skaffade mig ett par 968:or (alltså 465cc@3.8Bar). Gått i tankar om att köpa en BTR, precis som alla andra. Men vad behöver man egentligen göra? 413cc@3bar (som grundtrycket är på 940n) kan de räcka, alltså skippa att sätta dit en BTR, om inte för att spridarbilden eller om man behöver mer sås, vad ska man ha för BTR? En progressiv eller linjär? Förslag på vilken?

Vilken storlek på LMM behöver jag för respektive bränsletryck , alltså för både 968:orna@3bar och 968:orna@3.8bar.

Min b230fk: 15G snurra, Chippade boxar från HI-tuning, 3" från turbon, 3" IC, 1bars laddtryck,öppet filter, ska dit med en annan kam snart.
Tror ni att R-spridarna lirar bra på 3bars tryck med måttanpassad LMM, om jag inte räknar helt fel bör den ligga på 69-70mm?

Tacksam för svar, ha de gott!

Sök