940 driver ej frammåt efter kopplingsbyte

Slain
7 april 2014 · 199 Inlägg

Som rubriken säger har jag nyligt bytt koppling, tryckplatta och även växellåda i 940in, och nu när den är ihopsatt igen så vägrar den gå frammåt oavsett växel. Är som jag åker med kopplingen nertryck konstant.
Någon som vet vad felet kan vara?

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
tvedberg
7 april 2014 · 773 Inlägg

Slain skrev:
Som rubriken säger har jag nyligt bytt koppling, tryckplatta och även växellåda i 940in, och nu när den är ihopsatt igen så vägrar den gå frammåt oavsett växel. Är som jag åker med kopplingen nertryck konstant.
Någon som vet vad felet kan vara?

verkar vara något med urtrampnings lagret.

Rille0
7 april 2014 · 2 021 Inlägg

lamellen åt fel håll

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Slain
7 april 2014 · 199 Inlägg

tvedberg skrev:

Slain skrev:
Som rubriken säger har jag nyligt bytt koppling, tryckplatta och även växellåda i 940in, och nu när den är ihopsatt igen så vägrar den gå frammåt oavsett växel. Är som jag åker med kopplingen nertryck konstant.
Någon som vet vad felet kan vara?

verkar vara något med urtrampnings lagret.

Hört de också, vad är de som kan vara fel med specifikt?


Lamellen sitter rätt.

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
simlar
7 april 2014 · 5 526 Inlägg

Det är inte så att slacylindern inte åker tillbaka tillräckligt så att fastän pedalen är uppsläppt så frikopplar fortfarande slaven?

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Slain
7 april 2014 · 199 Inlägg

simlar skrev:
Det är inte så att slacylindern inte åker tillbaka tillräckligt så att fastän pedalen är uppsläppt så frikopplar fortfarande slaven?

Jodå de funkar som den ska den å hmm

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
LilleLindgren
7 april 2014 · 123 Inlägg

gissar på att "kopplingsarmen'' inte sitter rätt.. den sitter ju på tryckt på en liten kula så att säga om ja minns rätt? min släppte på en 940 tic ja hade..smile

Volvo 855 t5 "Kaaren" (1994)
Slain
7 april 2014 · 199 Inlägg

LilleLindgren skrev:
gissar på att "kopplingsarmen'' inte sitter rätt.. den sitter ju på tryckt på en liten kula så att säga om ja minns rätt? min släppte på en 940 tic ja hade..smile

Jo plastgrejen som håller armen gick ju sönder så bytte både den å kulan den sitter på så de är nytt :p

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang