Någon med erfarenhet av ***

Pantsfoff
7 mars 2015 · 204 Inlägg

Någon ringde mig imorse, förklarade läget och ursäktade personalens beteende. Så jag tar bort det första inägget!

Senast redigerat av Pantsfoff (9 mars 2015)

ExtremeBoost
7 mars 2015 · 312 Inlägg

Fel 1: Bilen är uttagen 2000-06-02
Fel 2: Bilen är en 00a
Fel 3: Sitter en 2,0T och ingen 2,3T
Fel 4: Bilen har haft 4 ägare
Fel 5: Bilens sista besiktning var 2014-05-28 och måste besiktas innan 2015-06-30

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Pantsfoff
7 mars 2015 · 204 Inlägg

ExtremeBoost skrev:
Fel 1: Bilen är uttagen 2000-06-02
Fel 2: Bilen är en 00a
Fel 3: Sitter en 2,0T och ingen 2,3T
Fel 4: Bilen har haft 4 ägare
Fel 5: Bilens sista besiktning var 2014-05-28 och måste besiktas innan 2015-06-30

Haha ja, därför jag undrar om någon haft erfarenhet med den här handlaren !

granadadr
7 mars 2015 · 7 290 Inlägg

hoppa den,, lät ej ok att dem svarade så,, svarade de så direkt,, lär du bara få problem,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
-matte En Medlem
7 mars 2015 · 405 Inlägg

Låter som en riktig skojare, håll dig undan!

AX3L
7 mars 2015 · 398 Inlägg

Nog för att du ska undvika att göra affärer med en som svarar så, men vad är fel egentligen? Jag är inte så insatt i Saabs utrustningspaket tidigt 2000, men nog gick det att utrusta en bil med klen motor mycket även på den tiden. Alternativt att någon flyttat över en massa utrustning från en Aero till den bilen efteråt, inget konstigt med tanke på hur billigt du kan få en sådan med skuren motor. Hur som helst set man ju att den delar många komponenter med den riktiga Aeron. Sen ang årsmodellen. Den är tillverkad efter semestern 2000 och blir därför som seden bjuder en MY2001. Vad är konstigt med det?

granadadr
7 mars 2015 · 7 290 Inlägg

AX3L skrev:
Nog för att du ska undvika att göra affärer med en som svarar så, men vad är fel egentligen? Jag är inte så insatt i Saabs utrustningspaket tidigt 2000, men nog gick det att utrusta en bil med klen motor mycket även på den tiden. Alternativt att någon flyttat över en massa utrustning från en Aero till den bilen efteråt, inget konstigt med tanke på hur billigt du kan få en sådan med skuren motor. Hur som helst set man ju att den delar många komponenter med den riktiga Aeron. Sen ang årsmodellen. Den är tillverkad efter semestern 2000 och blir därför som seden bjuder en MY2001. Vad är konstigt med det?

är ju rena faktafel säljaren går ut med i annonsen ju,, klart som korvspad att allt är fel wink

vad är det du inte förstår i tråden?? har ju framkommit 5 faktafel,, PLUS otrevligt bemötande

andreas1
7 mars 2015 · 1 020 Inlägg

AX3L skrev:
Nog för att du ska undvika att göra affärer med en som svarar så, men vad är fel egentligen? Jag är inte så insatt i Saabs utrustningspaket tidigt 2000, men nog gick det att utrusta en bil med klen motor mycket även på den tiden. Alternativt att någon flyttat över en massa utrustning från en Aero till den bilen efteråt, inget konstigt med tanke på hur billigt du kan få en sådan med skuren motor. Hur som helst set man ju att den delar många komponenter med den riktiga Aeron. Sen ang årsmodellen. Den är tillverkad efter semestern 2000 och blir därför som seden bjuder en MY2001. Vad är konstigt med det?

Har ägt just en exakt likadan 9-5..
Det är en se där man valt till kjolar, aeron har större motor andra fjädrar/dämpare bla.står tom se på skärmen.
Du får en 01a själva modellen men det är ändå en 00a i papperna.
Märkligt att bilarna har en tendens o bli nyare vid försäljning o äldre när det ska köpas..
Hade ej köpt bilen med tanke på det serviceinriktade mailsvaret samt att dom tydligen gissar va dom har för bilar...

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
AX3L
8 mars 2015 · 398 Inlägg

granadadr skrev:
är ju rena faktafel säljaren går ut med i annonsen ju,, klart som korvspad att allt är fel wink

vad är det du inte förstår i tråden?? har ju framkommit 5 faktafel,, PLUS otrevligt bemötande

Fast jag visade ju precis att de flesta av de fem felen faktiskt inte är fel.

När man säljer bilen brukar man ju sälja den efter modellår, och det är säkert en 2001 (gränsfall iom att den är tagen i trafik i juni). Eftersom eventuella facelift oftast är från och med ett MY dvs börjar tillverkas efter semestern är det mest relevant att prata modellår om du frågar mig, givet att det faktiskt är en - 01 då. 

Det är såklart inte bra att man skriver 2.3T när det är en 2.0t, det medger jag. Men Saabs motorbeteckningar är det fler som tar fel på, speciellt det där med litet t för lätt-trycksturbo och stort T för fulltrycksturbo. Att kalla den för Aero-paket har jag som sagt inga större problem med.

Han skriver inte att den är NYbesiktigad utan anmärkning utan besiktigad utan anmärkning, vilket den säkert är. Men visst är det lite fult, speciellt eftersom den är i besiktningsperioden nu.


Men som sagt, med tanke på hur säljaren svarar är det här rena detaljer för man ska såklart inte köpa en bil av en som inte ens är trevlig innan köpet. Hur är han då när nåt krånglar?

ExtremeBoost
8 mars 2015 · 312 Inlägg

AX3L skrev:
Fast jag visade ju precis att de flesta av de fem felen faktiskt inte är fel.

Lite nyfiken på vilka fel som inte var fel?

Påstått uttagnings datum 2000 09 30   Bilen är uttagen 2000-06-02      - Uppgift enligt TS
Bilen är en 00a                                - Bilen har Maj som tillverkningsmånad och är då tillverkad innan semestern
Motor enligt säljare 2,3T                    -Sitter en 2,0T enligt TS
Ägare enligt säljare 2                        -Bilen har haft 4 ägare enligt TS

Bilens sista besiktning var 2014-05-28 och måste besiktas innan 2015-06-30
När man skriver att bilen är besiktad utan anmärkningar så kan det vara bra att upplysa köparen om att det var förra besiktningsperioden för 9-10 månader sen....

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
granadadr
8 mars 2015 · 7 290 Inlägg

AX3L skrev:

granadadr skrev:
är ju rena faktafel säljaren går ut med i annonsen ju,, klart som korvspad att allt är fel wink

vad är det du inte förstår i tråden?? har ju framkommit 5 faktafel,, PLUS otrevligt bemötande

Fast jag visade ju precis att de flesta av de fem felen faktiskt inte är fel.

När man säljer bilen brukar man ju sälja den efter modellår, och det är säkert en 2001 (gränsfall iom att den är tagen i trafik i juni). Eftersom eventuella facelift oftast är från och med ett MY dvs börjar tillverkas efter semestern är det mest relevant att prata modellår om du frågar mig, givet att det faktiskt är en - 01 då. 

Det är såklart inte bra att man skriver 2.3T när det är en 2.0t, det medger jag. Men Saabs motorbeteckningar är det fler som tar fel på, speciellt det där med litet t för lätt-trycksturbo och stort T för fulltrycksturbo. Att kalla den för Aero-paket har jag som sagt inga större problem med.

Han skriver inte att den är NYbesiktigad utan anmärkning utan besiktigad utan anmärkning, vilket den säkert är. Men visst är det lite fult, speciellt eftersom den är i besiktningsperioden nu.


Men som sagt, med tanke på hur säljaren svarar är det här rena detaljer för man ska såklart inte köpa en bil av en som inte ens är trevlig innan köpet. Hur är han då när nåt krånglar?

vad är det du vill ha ut med detta inlägg?? jag förstår ej att du kan försvara och FÖRSÖKA förklara felaktigheterna firman gått ut med,,

hittar en sak firman kan ha rätt i och det är ägarantalet,, kan ju vara 2 firmor som ägt bilen wink det är också det enda jag hittar som kan försvaras,,

Evildan
8 mars 2015 ·

Evildan skrev:
Klistrar in texten.

Saab 9-5 2.3T AERO PKT\Besiktad UA 2 ÄG
Mätarställning: 24800 mil
Färg: silvermet
Karosseri: Kombi
Info: AC, ACC, i Topp skick som bör ses och köras! Besiktad och totalt körklar! Alufälg 16, Airbag NYA Sommar däck på alufälgar, Nya vinter däck på alufälgar, förare & passagerare, Antispinn, ESP, C-lås Fjärrstyrt, CD-stereo, Elspeglar, Elhissar fram och bak, Farthållare, Färddator, Motorvärmare, Kupevärmaruttag, Rails, Servicebok, Sidoairbag, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Vinterhjupå Alufälg, Yttertemperaturmätare, Reservation för felskrivning, Varmt välkommen och besöka oss på vår bilhall, BERGSTIGEN 6 92132 LYCKSELE, VI NÅS PÅ 072-5621758, VI tar din bil i inbyte, finans genom Wasa -kredit, Med låg ränta samt bra garantier

Det står besiktigad, inte nybes eller dylikt, är absolut inte något faktafel.
Den är dessutom påställd och totalt körklar som det anges i annonsen, iaf pappersmässigt, funktionen är ju en annan sak.
Det står även AERO PKT, inte att det är en AERO.
Företaget har även varit förutseende nog att reservera sig för eventuella felskrivningar.

Företaget har således uppgett fel motorstorlek, årsmodell och antal registrerade ägare, även om det faktiska brukarantalet kanske är två vilket för den intresserade kan undersökas närmare via Carfaxlänken.

Evildan
8 mars 2015 ·

Pantsfoff skrev:
Kollade idag på den här annonsen : http://www.blocket.se/vasterbotten/Saab … =2&w=1

Men jag ser att det finns saker som inte stämmer i det dom skriver och vad den är registrerad som.

Jag skriver i ett mail:
Hejsan!
Ser i annonsen att det står 2,3T Aero och årsmodell 01. När det i
regbevisen står att det är en 2,0T SE årsmodell 00. Förklara gärna
detta?

Och får som svar:
Uttagen 2000 09 30. Alltså är de en sen 01-  sedan står de inte Aero. Utan AERO PKT läs gärna annonsen inan du utrycker dig otrevligt och  fruktansvärt fult. Mvh lyckselebil.

What? Någon som har handlat av dem?

Är detta verkligen exakt vad du skrev i ditt mail?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang