3718
Sök

Finns ej Haynes till min bilmodell?

5 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
Tjena!

Köpte mig en Opel Agila för ett tag sen och det verkar som att den skulle behöva sig en översyn, jag har dock inte råd att betala någon verkstad för det. Problemet är att jag inte kan så mycket om bilar, men jag skulle väldigt gärna vilja lära mig.

Jag har hört att då ska Haynes böckerna vara bra då de beskriver hur allt ser ut och hur man går tillväga, men det verkar inte finnas någon till just denna modell. Finns det något annat märke eller skulle jag rentav kunna kolla i en haynesbok för en liknande opel modell?

Uppskattar verkligen er hjälp!

Avstängd
10 388 Inlägg
11 mars 2015
ErikSire skrev:
Tjena!

Köpte mig en Opel Agila för ett tag sen och det verkar som att den skulle behöva sig en översyn, jag har dock inte råd att betala någon verkstad för det. Problemet är att jag inte kan så mycket om bilar, men jag skulle väldigt gärna vilja lära mig.

Jag har hört att då ska Haynes böckerna vara bra då de beskriver hur allt ser ut och hur man går tillväga, men det verkar inte finnas någon till just denna modell. Finns det något annat märke eller skulle jag rentav kunna kolla i en haynesbok för en liknande opel modell?

Är det en bil som bygger "på en annan" kan det givetvis fungera att skaffa boken för "den andra" bilen.

Om så inte är fallet, så finns det alternativ. Audi A6 C5 finns ex.vis inte heller inom Haynes, där är det istället Bentley Publishers man får vända sig till. Så ta en titt där.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
it_mutt skrev:
ErikSire skrev:
Tjena!

Är det en bil som bygger "på en annan" kan det givetvis fungera att skaffa boken för "den andra" bilen.

Om så inte är fallet, så finns det alternativ. Audi A6 C5 finns ex.vis inte heller inom Haynes, där är det istället Bentley Publishers man får vända sig till. Så ta en titt där.

Tack, men tyvärr fanns inte någon Opel hos Bentley publishers.

Jag kollade dock wikipedia om min bilmodell och det står att det är en rebadged version av Suzuki Wagon R+. Jag har lyckats hitta en servicemanual till den modellen, då borde det rimligtvis fungera att använda den?

Avstängd
10 388 Inlägg
11 mars 2015
ErikSire skrev:
it_mutt skrev:
ErikSire skrev:
Tjena!

Tack, men tyvärr fanns inte någon Opel hos Bentley publishers.

Jag kollade dock wikipedia om min bilmodell och det står att det är en rebadged version av Suzuki Wagon R+. Jag har lyckats hitta en servicemanual till den modellen, då borde det rimligtvis fungera att använda den?

Ja, om så är fallet bör det gå. Det är ju möjligt att där är vissa skillnader, men, antagligen (det kan man ju givetvis inte veta utan att ha skruvat på bilen) är det inga större saker som skiljer. Hur mycket eller vad som skiljer, ptja, det lär du nog märka ganska snart isf wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
Tack för hjälpen!

fadret skrev:
Finns att ladda ner annars.

http://www.repairservicemanuals.com/Opel/

Har testat den där sidan men det verkar fake, kommer upp survey-skit när man ska ladda ner.

Sök