Kamremshaveri Vovlo 740 16v

zimpan304
2 juni 2015 · 236 Inlägg

Hallå! Grejen är att jag hade kamremshaveri på min 16 vippare och har nu tagit bort toppen för jag har fixat en ny jag tänkte sätta dit då rätt många ventiler va krökta wink Men då är grejen att jag såg att kolvarna hade slagit emot ventilerna och fått små slagmärken, går det att ha det såhär eller måste man byta kolvarna å faderullan också?

http://i.imgur.com/bSkudz8.jpg


Tack på förhand! smile

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Nurminen_
2 juni 2015 · 714 Inlägg

Jag hade en calibra 16v som toppen rasade på...hade betydligt värre märken. Men den motorn gick finfint med nya toppen smile

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Arly165 Bakhjulsdriven
2 juni 2015 · 334 Inlägg

Har bytt topp på en Iveco Diesel som fick kamremshaveri, den hade likadana märken. Rullar fortfarande flera år efter så borde inte vara några problem om du kör standard effekt.

Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
zimpan304
3 juni 2015 · 236 Inlägg

Jaha men va skönt hatt höra! Tack för svaren smile

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
cyberk2
3 juni 2015 · 214 Inlägg

om kolvringarna riskar att bli ihopnypta ska man byta kolvar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang