När man köper en gammal yankeepråm brukar man i regel kunna göra sig en mindre förmögenhet genom att sälja överblivet kopparskrot.
+&- är sällan något som USAbilsälskande herrar brukar vara särskilt vassa på enligt mina erfarenheter efter några ägda pråmar.
Ett exempel är en V200 -67 där en röd 1.5mm kabel var dragen direkt från batteriet in genom torpedväggen genom ett 5mm borrat hål utan genomförning, lindad två varv runt rattstången för att med eltape fästas under instrumentbrädan dragas bort till handskfacket, där i var den tvinnad ihop med en annan svart kabel som hade gömts ned via högra sidopanelen under mattan för att mitt i bilen klättra upp för torpedväggen till en strömbrytare, från strömbrytaren gick det en 2delad högtalarkabel under instrumentbrädan mot rattstången där även denna var lindad ett par tre varv för att sedan vara skarvad med en "sockerbit" ihop med en svart kabel som var dragen tillbaka mot bilens mittre del av instrumentbrädan där den var ansluten på samma eftermarknadspanel till en temperaturmätare.
Således kunde temperaturmätaren stängas av med strömbrytaren om värmen blev för hög.
Tre separata par högtalarkabel från handskfacket kunde också hittas.
När bilen var rensad från all idiotdragen el hade jag en hel papperskasse full med kabel och strömbrytare samt mätare.
Det visade sig att originalmätaren fungerade när den kopplades in.