Trim till en honda accord.

robin__87
19 september 2015 · 184 Inlägg

Hej jag har,köpt en honda,accord o tänkte hotta upp den lite. Men tyvärr så är det automat låda. Men jag skulle vilja ha ett sportavgassysten o uppet luftfilter. Det jag undrar är om någon vet om det går att ha till min bil och vart jag kan hitta det?  För jag hittar inget. Är tacksam för alla svar.

Mack Forum- och sitemoderator
19 september 2015 · 26 113 Inlägg

Öppet filter finns att få tag i lite överallt, men då som universal.
Sportsystem verkar det vara lite sämre till Accord. Dålig efterfrågan förmodligen.

Ferrita tillverkar väl dock till alla bilmodeller om man så önskar..men kan tänka mig att det då också kostar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
robin__87
19 september 2015 · 184 Inlägg

hej Mach tack för svaret.  Och ok. O visst det funkar det också. Men hittar ändå inte direkt till min bil.  o ja det äe verkligen dåligt med sportavgassystem till den. har letat mycket. men hittade faktiskt något tror jag smile  hittade ett Sportavgassystem Duplex till  Honda Accord VII (Sedan) på j-spec. men vet inte om den passar.

JO sant. kan kolla upp det.

marven
19 september 2015 · 551 Inlägg

Det finns några avgassystem att välja mellan, Skunk2, TSS och fox är något jag hittade på en enkel sökning, finns en del CAI också, injen t.ex som jag har på min.. Synd att det är automat, k24 finns det MYCKET potential på.. Den är ordentligt nertrimmad original. Med Insug med större spjäll,  CAI, grenrör och avgas + mappning ger 30-40 häst om det räcker, fast då får man byta databoxen till acura tsx samt köpa flashpro också. Finns sjukt mycket prylar till dessa motorer.. Men börja med ett CAI, tänk på att man får montera ner kofångaren fram för att kunna montera vissa, det ät också bäst för dom andra suger mer varm luft och dom kan man kalla hot air intake istället,  ger bra ljud vid 4000 varv och uppåt, har bänkat med både original och CAI det ger typ 0.6 häst men ljudet blir underbart iaf.
MVH

Senast redigerat av marven (19 september 2015)

You can't B serious, oh K
robin__87
19 september 2015 · 184 Inlägg

ok tack maven det låter ju bra smile Men nu fattar inte jag riktigt. vad är cai? Och var hittar jag allt detta? o ja det var verkligen synd. men ongrar köpet men ändå inte. var helst ute efter en civic type r.

marven
19 september 2015 · 551 Inlägg

CAI står för cold air intake, Finns på ebay t.ex.. tegiwaimports har lite också..

You can't B serious, oh K
robin__87
19 september 2015 · 184 Inlägg

ok så dum var jag smile

marven
19 september 2015 · 551 Inlägg

Injen kan jag rekommendera iaf har det på båda mina och det är bra passform och ger bra effekt tillsammans med andra modifieringar men tänk på att stötfångare måste monteras av om du kör på det!!

Senast redigerat av marven (19 september 2015)

You can't B serious, oh K
robin__87
19 september 2015 · 184 Inlägg

Ok då vet jag. Och ska kolla upp det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang