App för mäta 0-100km/h på mobil?(Android)

valle22 Smidd i rostigt stål
26 oktober 2015 · 933 Inlägg

0-100km/h mätning på mobil(Android)
Någon av er som provat en enkel och bra app för mäta tiden på ex 0-100 , 80-120?
Någon som är bra som ni rekommenderar, kan vara fler funktioner men absolut inget måste

mvh
Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
26 oktober 2015 · 3 730 Inlägg

De hastighetsmätarapparna jag testat har varit helt värdelösa. Pendlar 10km/h upp och ner fast man håller jämn fart.

En ren gissning är att själva telefonen inte är tillräckligt noggrann. Rent gissning

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Kooza
26 oktober 2015 · 234 Inlägg

https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=sv

Jag har provat denna, det går att mäta 0-100km/h och även tid på 402m. Den fungerar i mitt tycke bra, jag vet dock inte hur exakt den är då jag inte har lagt ner någon tid på att kontrollmäta något av det. Jag laddade mest ner den som en kul grej då den har en bra logg där man kan se maxfart och etc.

Mvh// Mattias
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
juhaaan
26 oktober 2015 · 619 Inlägg

skulle va kul o veta om de finns nån bra

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Cupra_
26 oktober 2015 ·

Torque är en bra app men då måste du skaffa en obd-dongel

valle22 Smidd i rostigt stål
28 oktober 2015 · 933 Inlägg

ok, jag tackar grabbar. Blir att prova ett par stycken wink

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
baltis
28 oktober 2015 · 1 948 Inlägg

Vad jag vet så finns det inga telefoner som har mer än 1 hz på sina telefoner... dvs gps'en uppdateras bara en gång i sekunden. Alltså kan du aldrig få tillräckligt exakta mätdata... bättre å köra med ett tidtagarur då.
ELLER så köper du en gps-dongel (finns med upp till 20hz för typ tusenlappen sist jag kollade).
Harrys laptimer är en ruskigt rolig/användbar och extremt prisvärd app.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang