4924
Sök

"Launch control" lh jetronic 2.4

66 Inlägg
28 december 2015
Trådstartare
Satt å grävde ner mig i tankar kring launchcontrol,anti lag system osv. Då kom tanken på att få något liknande på en b230fk maskin, att med en varvtalsregulator kunna "få bort" tändningen samtidigt som den skickar på med bensin i  överflöd som inte hinner antändas innan det skickas ut i grenrör & turbo För att få varv i turbon i väntan på launch.

Någon som ens försökt sig på något liknande eller är det bra galenskap som dödar turbo å diverse komponenter?
Mvh tongue

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck

303 Inlägg
28 december 2015
Hej! 
Jag kopplade in en "bee-r" på min gamla 945a.  Är väl ungefär vad du önskade.   
Förstör ju motorn om man kör med den aktiverad för lång tid såklart. Men det får man ju låta bli :-)

http://www.garaget.org/video/142086

66 Inlägg
10 januari 2016
Trådstartare
amazonsimme skrev:
Hej! 
Jag kopplade in en "bee-r" på min gamla 945a.  Är väl ungefär vad du önskade.   
Förstör ju motorn om man kör med den aktiverad för lång tid såklart. Men det får man ju låta bli :-)

http://www.garaget.org/video/142086

Se där ja! Något i den stilen!smile

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck

Dr. Turbo
459 Inlägg
10 januari 2016
gvr4 här på garaget vill jag minnas höll på att ta fram launch-control chip till lh 2.4

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 januari 2016
Vad är målet med launch controlen? Skall det smälla, brinna eller bära iväg?  Man får ha en skapligt stor turbo om man inte skall komma iväg pga lagget, tom en 740GL spinner loss på asfalt på 1:ans växel...

En launch control är ofta till för att hålla NER effekten så man inte spinner bort sig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

66 Inlägg
13 januari 2016
Trådstartare
torpis skrev:
Vad är målet med launch controlen? Skall det smälla, brinna eller bära iväg?  Man får ha en skapligt stor turbo om man inte skall komma iväg pga lagget, tom en 740GL spinner loss på asfalt på 1:ans växel...

En launch control är ofta till för att hålla NER effekten så man inte spinner bort sig.

Tanken isf var ju att man ska kunna ha uppbyggt ladd vid starter utan å behöva stå på stoppets :p. Kan ju inte påstå att det är något jättestort problem men

Sök