7436
Sök

Uttrampningslager till m47? Lättatsvänghjul?

Non stop driving
402 Inlägg
9 mars 2016
Trådstartare
#1
Dum fråga kan många tycka kanske.

Har sväng ett lättat så det är plant dubbelmassesvänghjul 60-2 trigger med sinter finsplines och tryckplatta. Har letat och sökt efter svar. Men hittar inte.
Vad ska man ha för uttrampningslager? 43mm? Eller kan man göra på annat vis?

Tack för svar.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Non stop driving
402 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
#2
Ingen?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

9 150 Inlägg
21 mars 2016
#3
Vart på svänghjulet har du tagit bort gods då? Om det inte är där lamellen och tryckplattan ligger emot så kör med ett likadant dom innan.
Kan ju va bra om du skriver vilken motor och vad det är för bil? M47 lådan kan man ju använda till ett par olika motorer...
Senast redigerat av Putteliten (21 mars 2016)


Non stop driving
402 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
#4
740 B230F planat dubbelmasse svänghjul. Så det är helt ner planat men triggerhålen finns givetvis kvar. M47 låda.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

5 931 Inlägg
22 mars 2016
#6
Du kan inte plana ett dubbelmassesvänghjul så det blir enkelmasse, det är ett pottsvänghjul du planat. Solitt svänghjul med nersänkt lamell.

Dubbelmassesvänghjul är som namnet tyder två svänghjul (massor) som sitter ihop.


Eftersom du planat bort kanten så borrar du och stiftar om för tryckplatta som passar plant svänghjul, den tryckplattan bygger ut ungefär lika mycket så avståndet mellan urtrampningslager och tryckplatta blir samma som tidigare.
Dvs kör med original-urtrampningslager.

Sitter samma urtrampningslager i Volvo 240/740/940 med M45/46/47 oavsett om det är pottsvänghjul eller plant svänghjul.
Senast redigerat av simlar (22 mars 2016)


Non stop driving
402 Inlägg
22 mars 2016
Trådstartare
#7
simlar skrev:
Du kan inte plana ett dubbelmassesvänghjul så det blir enkelmasse, det är ett pottsvänghjul du planat. Solitt svänghjul med nersänkt lamell.

Dubbelmassesvänghjul är som namnet tyder två svänghjul (massor) som sitter ihop.


Eftersom du planat bort kanten så borrar du och stiftar om för tryckplatta som passar plant svänghjul, den tryckplattan bygger ut ungefär lika mycket så avståndet mellan urtrampningslager och tryckplatta blir samma som tidigare.
Dvs kör med original-urtrampningslager.

Sitter samma urtrampningslager i Volvo 240/740/940 med M45/46/47 oavsett om det är pottsvänghjul eller plant svänghjul.

Svänghjulet är klart med hål och gängor för tryckplattan.
Så du menar att det vanliga uttrappninglaget funkar då? Man behöver inte något som är förlängt? Finns väl något som är 35mm? Från m90? Kommer inte ihåg. hmm

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.


Sök