4823
Sök

Köpråd postbox/säljaren träffas ej vid sitt hem/har registrerat annan adress

14 Inlägg
21 november 2016
Trådstartare
dasboot skrev:
skrotanu skrev:
dasboot skrev:
För att vissa bilar är attraktiva att sno. Man har den kanske i garaget annars, vet flera som inte skulle skylta med adress och regnr vid första kontakt när bilen ska säljas

Har den i garaget? Men du träffar ju köparen. Om du har den i garaget så väntar du väl med att ta ut den tills köparen kommer. Jag fattar inte riktigt.

Det finns personer som inte kan se skillnaden mellan vad som är rätt och fel. Dvs de tar saker som inte är deras egendom. Något som kallas för stöld. Vissa tar hela bilen och andra bara delar. Många sportbilar/högpresterande bilar är utsatta för detta. Därför har man då sin bil i ett garage på tomten för att inte skylta med bilen och vart den bor. Av samma anledning så vill man inte skriva vart man bor och har bilen. Då det är lätt för dessa tjuvar att kolla blocket och se vart bilen finns.

----RADERAT---

Och så tänker vi på vad vi säger och hur vi vill bemöta/bli bemötta!

Med vänlig hälsning mod

14 Inlägg
21 november 2016
Trådstartare
Jag kan nu förstå hur säljaren ev. tänker. Men man kan fråga sig varför det är så ovanligt att göra så? Jag har kollat upp många bilar på transportstyrelsen och tror detta är den första som inte har sin adress där. Förutsatt att någon inte var en fejkadress.

Muttley
21 november 2016
skrotanu skrev:
Jag kan nu förstå hur säljaren ev. tänker. Men man kan fråga sig varför det är så ovanligt att göra så? Jag har kollat upp många bilar på transportstyrelsen och tror detta är den första som inte har sin adress där. Förutsatt att någon inte var en fejkadress.

Köp en annan om du nu är så orolig.   Eller ring ägaren och fråga rakt ut varför han måste ha en postbox eller varför du inte kan få hans adress.

Han kan ju vara
1 resande
2 Ej på fast adress
3 Skyddad adress
Så har du löst din fundering.

Sen har du väl ringt transportstyrelsen och kollat bilen redan?
Senast redigerat av tkd_rille (21 november 2016)

2 452 Inlägg
21 november 2016
han kan ha skyddad identitet o då blir det nått annat som blir svårare o kolla upp...visst går o kolla men tar kanske mer tid

döden kommer tillbaka

14 Inlägg
22 november 2016
Trådstartare
tkd_rille skrev:
skrotanu skrev:

Köp en annan om du nu är så orolig.   Eller ring ägaren och fråga rakt ut varför han måste ha en postbox eller varför du inte kan få hans adress.

Han kan ju vara
1 resande
2 Ej på fast adress
3 Skyddad adress
Så har du löst din fundering.

Sen har du väl ringt transportstyrelsen och kollat bilen redan?

orolig och orolig. jag ville mest veta vad andra tyckte om saken. reagerade eftersom det var den enda jag sett som var så.

Forummoderator
26 557 Inlägg
22 november 2016
Raderat ett inlägg från TS.
Tänk som sagt på hur du vill bli bemött, eller vänligen lämna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök