Biltemas toning!

Tubriken
15 oktober 2008 · 156 Inlägg

har solfilm på min bil. Som har suttit sen 88a.. Den är de bra kvalite på. fast i dagens mått så är de väl bättre med nyare eller?

R_fused There is no replacement for displacement
15 oktober 2008 · 630 Inlägg

Har biltemas 39 kronors på 740n... blev hyffsat ändå för de priset. Men skulle säga att det är farligt att ha den på framrutorna för man ser fan så mycket sämre ut genom den än sungard filmen som sitter på s40n... så beror väl mycket på var och på vilken bil de ska sitta för inte fan lägger man närmare en tusenlapp på film när man ska montera själv på en gammel container.

volvo_nicke3 Avstängd
15 oktober 2008 · 519 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
Håller med manne där alltså  !!  den är perfekt till bård och till framrutorna  ifall att snuten skulle vara lite grinig !!  Jag kör med framrutorna tonade med den återanvänbara för 39:-  och sen har jag även en bård gjord av sån film !!   funkar klockrent   !!   Biltema rules tongue

funkar alltså de där återanvändabara toningen? tongue de är ju rätt smart då kan man slänga av dem vid besiktning och sätta på dem igen smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Jollejas
16 oktober 2008 · 99 Inlägg

Men om biltemas film blir så repig och blek som ni säger kan man ju lika gärna byta ut den 2ggr om året i några år innan man kommit upp i priset av riktig proffs toning smile

Eller tvärtom!
sir_daniel www.kudoz.se
16 oktober 2008 · 3 802 Inlägg

lite skoj att det mer eller mindre bara är volvo ägare som skriver att filmen från tema är bra o resten att den är kass.... säger lite om volvo ägares "krav" wink

gillar inte heller biltemas solfilm, lilaaktig efter ett tag i solen är bland det fulaste jag vet, bättre att skippa tona bilen då eller köpa lite dyrare o bättre film....

MrLego Volvonörd
16 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

sir_daniel skrev:
lite skoj att det mer eller mindre bara är volvo ägare som skriver att filmen från tema är bra o resten att den är kass.... säger lite om volvo ägares "krav" wink

gillar inte heller biltemas solfilm, lilaaktig efter ett tag i solen är bland det fulaste jag vet, bättre att skippa tona bilen då eller köpa lite dyrare o bättre film....

Jag kan bara hålla med dej där att den blir lila aktig efter ett tag, visserligen satte jag biltemas på gummans men det kommer att bytas ut till sommaren... Annars brukar jag använda CFP's film som är väldigt lätt arbetad, men till sommaren funderar jag på att lämna iväg gummans på "proffstoning" helt klart värt dem pengarna... wink

Den är ganska lättarbetad biltemas med men men det är bättre med en "proffs" film om man har barn eller hundar i bilen för det blir skillnad på värmen. Tar man en billig film så tar den bara bort ljuset å insynen utan att ta bort värmen, och många tror att bilen blir svalare bara det sitter film på rutan men satan vad fel folk har..... Rätta mig om jag har fel....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
vda
16 oktober 2008 · 12 Inlägg

Man får helt enkelt det man betalar för.

Biltema filmen är billig eftersom det bara är en plastvinyl med en färgad limmhinna. Med tiden så kommer den att blekas utav uv ljus.

Riktigt film typ Johnssons, Solargaurd mm är byggt av flera olika lager 7st tror jag, varav det sista lagret är skrapskydd.



Den tar bort uv ljus till skillnad från biltemas, Den sänker temperaturen i bilen rejält på en varm sommardag. Man ser betydligt bättre ut ur bilen än med biltemas.

Jag kan köpa att man sätter biltema på en billig bil som man inte vill slänga pengar på, fast har man en dyrare bil så är det ren idioti.

Kesler
16 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

sir_daniel skrev:
lite skoj att det mer eller mindre bara är volvo ägare som skriver att filmen från tema är bra o resten att den är kass.... säger lite om volvo ägares "krav" wink

gillar inte heller biltemas solfilm, lilaaktig efter ett tag i solen är bland det fulaste jag vet, bättre att skippa tona bilen då eller köpa lite dyrare o bättre film....

haha knappast att den bli lila lol tycker den e rätt snygg, men tjock å jävlig å kvaitén e ju inte den bästa

MrK
16 oktober 2008 · 407 Inlägg

proffsfilm är det enda rätta...

Opelmadness German cars, quality and beyond
16 oktober 2008 · 8 197 Inlägg

Filmen jag har på min bil kostade ca 80 spänn. Röktonat visserligen.
Och jag fick hjälp av en tjejpolare med att montera. Det blev faktiskt väldigt bra. Kolla bilderna så får ni se. smile

Det fungerar att inte köra med "proffsfilm". Inte alla som har råd med det...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
BamZe84
16 oktober 2008 ·

Helt enkelt, Man får vad man betalar för!

Eberlund VW Ägare
16 oktober 2008 · 1 011 Inlägg

Den största skillanden jag ser mellan proffsfilm och biltema är att proffsfilmen är formbar med värme. Biltemas film är för tunn för att gå att forma med värme.

Biltemas film är ju ungefär lika tjock som skyddsplasten är på en proffsfilm. smile

Henrik Eberlund
_Jonsson
16 oktober 2008 · 150 Inlägg

vågade inte gå på rutorna på audin så jag lämnade in bilen och tona istället gick på 3600kr.

men är sugen på köpa biltemas tjocka användbara och köra på fram dörrarna. tongue

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
germ424
16 oktober 2008 · 267 Inlägg

dom e alltid blå aktiga bara o det suger,

rostskyddsmålare
evilaudio
16 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

germ424 skrev:
dom e alltid blå aktiga bara o det suger,

jasså... har monterat deras "dyra" film på flera bilar å de funkar kanon å e då inte blå.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Raggeboii
4 april 2018 · 1 Inlägg

en gammal tråd men tänkte skriva om hur det är nu, köpte den dyraste de hade 270kr och gjorde som man skulle men fick inte filmen att sitta alls, tryckte ner dem med gummiverktyget men det släppte och åkte upp igen, detta va på en sidoruta och det gick knappt, vill inte veta hur det är på en bakruta

Low
4 april 2018 · 3 313 Inlägg

Raggeboii skrev:
en gammal tråd men tänkte skriva om hur det är nu, köpte den dyraste de hade 270kr och gjorde som man skulle men fick inte filmen att sitta alls, tryckte ner dem med gummiverktyget men det släppte och åkte upp igen, detta va på en sidoruta och det gick knappt, vill inte veta hur det är på en bakruta

Är det med klister? Tog du bort"skydds" filmen?

Djo
5 april 2018 · 10 157 Inlägg

Har tonat mycket med biltemas det är inga problem deras ljusa 45% är dock grymt repkänslig, Men varigt med om att 50cm av en rulle saknade klister det var mindre roligt menmen shit happens.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang