Problem med företaget Streetwheels!!

Lillen
14 december 2017 · 144 Inlägg

Hej!

Tänkte kolla ifall någon här på garaget haft problem med streetwheels som säljer fälgar? Även samma ägare som styling4u som det inte går så bra för om jag fattat de rätt på Allabolag!

Jag beställde 1 uppsättning fälgar som skulle ta 7-10 dagar men de gick 3 veckor o hade fortfarande inte fått några fälgar. Så mejlade dem o dem svarade med att okey då gör vi ett återköp o du får pengarna tillbaka.

Men de gick fler dagar o inga pengar. Mejlade o fick inget svar, gick 1 vecka, 2 veckor, 3 veckor o nu har de gått 1 månad och 2 veckor o dem har dessutom slutat svara mig och deras telefon nr är inte i bruk!!

Någon som har någon info som kan hjälpa?
Vet inte om man kan göra polis anmälan också?

Stort tack på förhand!

Mvh

Volvo V90 "Wicked" (2017)
Volvo V40 (2013)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 december 2017 · 17 376 Inlägg

Gör ARN/Polisanmälan. Kollade numret för övrigt precis nu och tyvärr: Du är nog rökt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
CC72
14 december 2017 · 1 661 Inlägg

Vilka  nummer har du testat?

https://www.hitta.se/streetwheels+ab/v% … reetwheels

https://www.hitta.se/styling4u+sweden+a … VTZZ5XmnU1

021-4409994 Styling4U. Det här har du säkert testat.


Testa att ringa och får du inget svar skickar du ett mail med att en polisanmälan kommer att göras och isåfall vilket datum.

ARN har ingen betydelse. Om dom dömmer till din fördel så är det bara en rekommendation och inget tvingande beslut.

Senast redigerat av CC72 (14 december 2017)

Lillen
14 december 2017 · 144 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Gör ARN/Polisanmälan. Kollade numret för övrigt precis nu och tyvärr: Du är nog rökt.

Ska göra en polisanmälan nu på lunchen så även de är gjort!

Tack för hjälpen smile

Senast redigerat av Lillen (14 december 2017)

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
Lillen
14 december 2017 · 144 Inlägg

CC72 skrev:
Vilka  nummer har du testat?

https://www.hitta.se/streetwheels+ab/v% … reetwheels

https://www.hitta.se/styling4u+sweden+a … VTZZ5XmnU1

021-4409994 Styling4U. Det här har du säkert testat.


Testa att ringa och får du inget svar skickar du ett mail med att en polisanmälan kommer att göras och isåfall vilket datum.

ARN har ingen betydelse. Om dom dömmer till din fördel så är det bara en rekommendation och inget tvingande beslut.

Jag har ringt alla deras nummer, även sökt på alla som har med företaget att göra för att hitta något privat nummer. Men inga nummer som är aktiva.

Tack för hjälpen!

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
HannesMagnusson
20 december 2017 · 11 Inlägg

Hej, hur har det gått för dig?
Har råkat ut för precis samma sak. Får inget svar från dem och fälgarna har inte ens skickats.

Johannes

Utmarks-Loke
20 december 2017 · 5 809 Inlägg

Han som äger firman verkar ju bo hemma hos sin mamma. Kanske ringa henne och fråga snällt vad som hänt och om hon vet hur man får tag på killen?

Soulman
20 december 2017 · 1 271 Inlägg

Ha ha, det där brukar faktiskt funka. Inte utövat på Streetwheels men andra företagare. En kille åkte jag hem till och samtidigt som jag ringde honom stod jag utanför hans hus och beskrev hur det såg ut och vad han hade på balkongen. Pengarna kom tillbaka blixtsnabbt. En annan ringde jag upp alla nummer jag hittade till och hamnade hos hans föräldrar. Två minuter senare ringde han upp från att ha varit oanträffbar i flera veckor.

Gå in och gå in så hårt att löktårtan fattar att det inte är någon idé att försöka lura dig på pengar.

Senast redigerat av Soulman (20 december 2017)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Lillen
20 december 2017 · 144 Inlägg

HannesMagnusson skrev:
Hej, hur har det gått för dig?
Har råkat ut för precis samma sak. Får inget svar från dem och fälgarna har inte ens skickats.

Johannes

Hej Johannes!

Jag har skickat in lapp till kronofogden som i sin tur kommer skicka betalnings krav o sedan fullföljer dem inte o betalar får dem en prick samt att jag kommer välja att gå till rätten med de om dem inte betalar!

Har även gjort en polisanmälan!

Kommer göra en Facebook grupp gällande detta om dem inte betalar o sprida denna informationen om dem ifall jag inte får mina pengar. Dem svarar på mejlen ibland men svarar bara då att pengarna är påväg o kommer till dig nästa vecka! Bullshit!!!

Har du fått något svar eller info från dem gällande dina pengar?

Mvh

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
Lillen
20 december 2017 · 144 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Han som äger firman verkar ju bo hemma hos sin mamma. Kanske ringa henne och fråga snällt vad som hänt och om hon vet hur man får tag på killen?

Om jag bara hade hittat rätt nr så hade jag ringt med en gång smile

Volvo V90 "Wicked" (2017)
Volvo V40 (2013)
Lillen
20 december 2017 · 144 Inlägg

Soulman skrev:
Ha ha, det där brukar faktiskt funka. Inte utövat på Streetwheels men andra företagare. En kille åkte jag hem till och samtidigt som jag ringde honom stod jag utanför hans hus och beskrev hur det såg ut och vad han hade på balkongen. Pengarna kom tillbaka blixtsnabbt. En annan ringde jag upp alla nummer jag hittade till och hamnade hos hans föräldrar. Två minuter senare ringde han upp från att ha varit oanträffbar i flera veckor.

Gå in och gå in så hårt att löktårtan fattar att det inte är någon idé att försöka lura dig på pengar.

Hade jag bara hittat tel nr o boende adress så hade jag gjort precis de samma. Även ifall vi bor ca 4tim imellan!

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
Soulman
20 december 2017 · 1 271 Inlägg

Det kan ta lite tid ibland och man får söka brett till en början. Jag gjorde inte så mycket mer än att googla bolagsengagemang, företag, namn osv för att hitta samband och andra personer i kretsen. Får man fram ett personnummer hjälper skatteverket till med folkbokföringsadress.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
ehedman
21 december 2017 · 1 966 Inlägg

Har skickat pm till dig Lillen

Evildan
21 december 2017 ·

Jag har också handlat av denne företagare och fick tjata i två månader för att få tillbaka 900kr för felaktiga produkter jag returnerade.
Det samlades om att den som sköter utbetalningar på företagets ekonomiavdelning var sjuk vilket är mycket märkligt då det endast är en person som arbetar på bägge aktiebolagen och så var det även då.

På sidan mer info hittar du fler uppgifter som kanske kan ge dig kontakt med någon i närheten av Kim.

Senast redigerat av Evildan (21 december 2017)

Lillen
21 december 2017 · 144 Inlägg

Evildan skrev:
Jag har också handlat av denne företagare och fick tjata i två månader för att få tillbaka 900kr för felaktiga produkter jag returnerade.
Det samlades om att den som sköter utbetalningar på företagets ekonomiavdelning var sjuk vilket är mycket märkligt då det endast är en person som arbetar på bägge aktiebolagen och så var det även då.

På sidan mer info hittar du fler uppgifter som kanske kan ge dig kontakt med någon i närheten av Kim.

Tjena!

Har letat över allt för att hitta något vettigt, men alla nr jag hittar är avslutade.

Men fick svar idag för 10 gånger på 2månader stt jag ska ha pengarna om 3 bankdagar.

Har jag dem inte inom 3 bankdagar så sprider jag all info om hur dem behandlar kunder på fb!

Mvh

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
CC72
21 december 2017 · 1 661 Inlägg

Verkar ha hyffsade kassa-problem om dom inte kan återbetala såna ändå relativt små summor.
Dom kanske väntar på att tomten ska komma med pengar tongue

HannesMagnusson
21 december 2017 · 11 Inlägg

Har även jag Polisanmält, fick dock svar idag att dem skulle skicka mina fälgar imorgon. Frågade om det inte fanns någon telefon att nå dem på, men fick då till svars att deras telefon är avstängd under hela december månad, mycket märkligt i mitt tycke.
Vet inte om man skall hoppas på att man får fälgarna eller börja bråka med dem om att få pengarna tillbaka, vet inte vad "lagen" säger eftersom det står på deras sida att om man köper fälgar som skall borras så får man inte byta dem, men dem har samtidigt brytit sin del av avtalet eftersom att det är 2 veckor sedan jag skulle fått fälgarna.

chrizz Administratör
13 juni 2018 · 11 780 Inlägg

Ett tidigare inlägg är nu raderat. Det är absolut inte tillåtet att hänga ut folk med namn och telefonnummer i forumet!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
CC72
13 juni 2018 · 1 661 Inlägg

Bolaget försatt i konkurs:
https://www.allabolag.se/5569170839/streetwheels-ab

https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsinfor … 7006991247

Även det andra bolaget Styling4U gick i konkurs i slutet på 2017:
https://www.allabolag.se/5567983258/styling4u-sweden-ab

"Företaget har under räkenskapsåret haft stora problem med likviditeten. Ett flertal lån med höga räntekostnader har tagits vilket påverkat resultatet negativt. Det egna kapitalet är förbrukat"
(Tagit från deras senaste bokslut)

Senast redigerat av CC72 (13 juni 2018)

zemet
13 juni 2018 · 4 030 Inlägg

Bra att dom gick i konkurs. Hoppas de drabbade får tillbaka pengar och ägaren får något straff

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang