Bilkraschvideor från Ryssland

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2018 · 14 037 Inlägg

Jaa, vad säger man. Har ägnad lite tid till dessa ganska underhållande filmer. Men hur kör ryssen egentligen? Det kraschas både här och där. Dom har inget dubbdäckskrav, 0,3 promille är tillåtet men mönsterdjup har jag inte lyckats få reda på.
Dom kör om på vägrenar där det inte ens finns plats.
Dom kör väldigt ofta mot rött i en fruktansvärt hög fart.
Lastbilarna byter fil utan att titta om det finns en bil dit dom ska.
Dom gör omkörningar på isvägar i högfart med oftast sommardäck.
Dom får sladd på torra raka fina vägar.
Det körs in i bilar bakifrån utan att bromsljuset tänds.
Dom svänger i korsningar och frontar där dom borde se mötande trafik.

Är det bara otur eller är det nåt annat?

Vad tror ni som sett dessa filmer?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Low
17 juli 2018 · 3 303 Inlägg

Vettemannen skrev:
Jaa, vad säger man. Har ägnad lite tid till dessa ganska underhållande filmer. Men hur kör ryssen egentligen? Det kraschas både här och där. Dom har inget dubbdäckskrav, 0,3 promille är tillåtet men mönsterdjup har jag inte lyckats få reda på.
Dom kör om på vägrenar där det inte ens finns plats.
Dom kör väldigt ofta mot rött i en fruktansvärt hög fart.
Lastbilarna byter fil utan att titta om det finns en bil dit dom ska.
Dom gör omkörningar på isvägar i högfart med oftast sommardäck.
Dom får sladd på torra raka fina vägar.
Det körs in i bilar bakifrån utan att bromsljuset tänds.
Dom svänger i korsningar och frontar där dom borde se mötande trafik.

Är det bara otur eller är det nåt annat?

Vad tror ni som sett dessa filmer?

/Benny

Finns nog nötter i Sverige. Men inget man ser då inte många har dashcams här, som i ryssland.:-)

Soulman
17 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Älskat att titta på de där. Till och med börjat fundera på om det finns något pedagogiskt med att visa valda snuttar i samband med körkortsutbildning. Många gånger går det ju för en van förare att se vad utgången blir i en situation. För en ovan kan det vara ett lärande att se vad som mycket väl kan hända.

Många gånger ser det ut som dåliga däck och för hög hastighet ställer till det. Lika så en för stor bil framförd av ett för stort ego, i förhållande till förmåga.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 juli 2018 · 4 917 Inlägg

Det är nog rätt mycket vodka som spelar in..
Men blandar man i lite citronvatten så bli det fantastiskt gott..
Jag tycker faktiskt ni ska prova, men vänta tills fyllet gått ur kroppen först innan ni kör bara..smile
För ni ser ju hur det går om ni nonchalerar min uppmaning..smile

Senast redigerat av chanstagarn (17 juli 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
MickeEng
17 juli 2018 · 476 Inlägg

Är det inte så i Ryssland om man har en dashcam monterad så får man billigare försäkring, det är därför som det finns så mycket klipp just från Ryssland. Rätta mig om jag har fel.

Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2018 · 14 037 Inlägg

MickeEng skrev:
Är det inte så i Ryssland om man har en dashcam monterad så får man billigare försäkring, det är därför som det finns så mycket klipp just från Ryssland. Rätta mig om jag har fel.

Du har helt rätt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
17 juli 2018 · 9 296 Inlägg

Sedan tillkommer ju det faktum att de är 300.000.000. Men visst är det underhållande att se alla dårar det finns. smile
Iofs låg jag bakom en dåre i en A3a på Södertäljevägen häromdagen. Ut i vänsterfil. Ut i högerfil. Ut i vänsterfil. (Trefiligt) Rena rama zigzag med fulla rattutslag.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
17 juli 2018 · 4 250 Inlägg

hehe kollar på såna filmer på tuben varje dag, väldigt roliga. speciellt när dom tar fram pepparspray. Har säkert att göra me för många galningar där samt alkohol som många säger. Många galningar i sverige också, på väg till jobb och hem kör dom flesta som galningar. Jag försöker hålla hastigheten medans 90% kör för fort, nästan ingen gillar att köra enligt reglerna här. Vill inte ens gå in på hur dom kör på mitt hemland, total kaos.

Presidento Of World
17 juli 2018 · 3 321 Inlägg

panda666 skrev:
hehe kollar på såna filmer på tuben varje dag, väldigt roliga. speciellt när dom tar fram pepparspray. Har säkert att göra me för många galningar där samt alkohol som många säger. Många galningar i sverige också, på väg till jobb och hem kör dom flesta som galningar. Jag försöker hålla hastigheten medans 90% kör för fort, nästan ingen gillar att köra enligt reglerna här. Vill inte ens gå in på hur dom kör på mitt hemland, total kaos.

Vart kommer du ifrån smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
17 juli 2018 · 4 250 Inlägg

Presidento skrev:

panda666 skrev:
hehe kollar på såna filmer på tuben varje dag, väldigt roliga. speciellt när dom tar fram pepparspray. Har säkert att göra me för många galningar där samt alkohol som många säger. Många galningar i sverige också, på väg till jobb och hem kör dom flesta som galningar. Jag försöker hålla hastigheten medans 90% kör för fort, nästan ingen gillar att köra enligt reglerna här. Vill inte ens gå in på hur dom kör på mitt hemland, total kaos.

Vart kommer du ifrån smile

ja e grek, men är född i sverige, älskar sverige. varje gång jag är i hemlandet så är det alltid nån som sitter o bråkar på motorvägen^^ fattar inte varför folk har så jävla bråttom på vägarna

Presidento Of World
17 juli 2018 · 3 321 Inlägg

panda666 skrev:

Presidento skrev:

panda666 skrev:
hehe kollar på såna filmer på tuben varje dag, väldigt roliga. speciellt när dom tar fram pepparspray. Har säkert att göra me för många galningar där samt alkohol som många säger. Många galningar i sverige också, på väg till jobb och hem kör dom flesta som galningar. Jag försöker hålla hastigheten medans 90% kör för fort, nästan ingen gillar att köra enligt reglerna här. Vill inte ens gå in på hur dom kör på mitt hemland, total kaos.

Vart kommer du ifrån smile

ja e grek, men är född i sverige, älskar sverige. varje gång jag är i hemlandet så är det alltid nån som sitter o bråkar på motorvägen^^ fattar inte varför folk har så jävla bråttom på vägarna

Ok najs, du får hälsa på i grannlandet i norr någongång då du är där nere wink

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 juli 2018 · 4 917 Inlägg

caromania skrev:
Sedan tillkommer ju det faktum att de är 300.000.000. Men visst är det underhållande att se alla dårar det finns. smile
Iofs låg jag bakom en dåre i en A3a på Södertäljevägen häromdagen. Ut i vänsterfil. Ut i högerfil. Ut i vänsterfil. (Trefiligt) Rena rama zigzag med fulla rattutslag.

Jasså, var det du som förföljde mig?
Jag gjorde allt för att köra ifrån dej och tvingades därför snabbt  snirkla mellan "sniglarna"..smile

Senast redigerat av chanstagarn (17 juli 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
17 juli 2018 · 9 296 Inlägg

chanstagarn skrev:

caromania skrev:
Sedan tillkommer ju det faktum att de är 300.000.000. Men visst är det underhållande att se alla dårar det finns. smile
Iofs låg jag bakom en dåre i en A3a på Södertäljevägen häromdagen. Ut i vänsterfil. Ut i högerfil. Ut i vänsterfil. (Trefiligt) Rena rama zigzag med fulla rattutslag.

Jasså, var det du som förföljde mig?
Jag gjorde allt för att köra ifrån dej och tvingades därför snirkla mellan "sniglarna"..smile

Haha Japp!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
spillolja
17 juli 2018 · 4 020 Inlägg

En anledning att man åsså använder bilkamera i Ryssland är korruptionen, har man man såväl Video och Ljusinspelning som bevisning

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang