Besiktning

IFakiezZ
3 oktober 2018 · 450 Inlägg

Tja!
Besikta bilen idag men den gick inte igenom pga dåliga bromsar. Huruvida bromsarna är inte min stora fråga 😂 utan nu är det dags att lägga på vinterdäcken då snön kommit men vetande att mina suger och är helt värdelösa valde jag att hastigt besikta bilen med sommardäcken. Nu när jag måste göra om besiktningen måste jag besikta med sommardäck? För dom kollar väll bara bromsarna och sen är dom klara?
Eller kan jag byta bromsar och rulla in med vinterdäck och klara mig undan?

Volvo 740 "Sture" (1990)
zemet
3 oktober 2018 · 4 038 Inlägg

Googlar du så finner du snart svaret att man kan besikta med sommardäck på vintern och dubbdäck på midsommarafton:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
IFakiezZ
3 oktober 2018 · 450 Inlägg

zemet skrev:
Googlar du så finner du snart svaret att man kan besikta med sommardäck på vintern och dubbdäck på midsommarafton:)

Jag vet det men det snöar och jag tänker då fan inte köra till besiktningen med sommardäck i snön

Volvo 740 "Sture" (1990)
ehedman
3 oktober 2018 · 1 966 Inlägg

https://bilprovning.se/Besiktningar/Kon … gsresultat

Efterkontroll - ny besiktning
Vid efterkontroll begränsas kontrollen främst till tidigare anmärkningar. Upptäcker besiktningsteknikern nya allvarliga fel eller följdfel från reparationen underkänns fordonet på nytt. Enklare fel som upptäcks meddelas muntligt.
Sker efterkontrollen/ombesiktningen inom angiven tid är priset lägre, i annat fall utförs en ny fullständig besiktning till ordinarie pris.

IFakiezZ
3 oktober 2018 · 450 Inlägg

ehedman skrev:
https://bilprovning.se/Besiktningar/Kontrollbesiktning/Besiktningsresultat

Efterkontroll - ny besiktning
Vid efterkontroll begränsas kontrollen främst till tidigare anmärkningar. Upptäcker besiktningsteknikern nya allvarliga fel eller följdfel från reparationen underkänns fordonet på nytt. Enklare fel som upptäcks meddelas muntligt.
Sker efterkontrollen/ombesiktningen inom angiven tid är priset lägre, i annat fall utförs en ny fullständig besiktning till ordinarie pris.

Tackar

Volvo 740 "Sture" (1990)
Meaganeowner
3 oktober 2018 · 2 250 Inlägg

Man får / bör ha vinterdäck om föret så krävet, i dag, i morgon eller närmaste tiden
framöver..

I nordvärmland kommer det nu att snöa.
Sätter på vinterdäcken, då jag nu ska dit på jakt. Denna helg och kommande.

zemet
3 oktober 2018 · 4 038 Inlägg

ifakiezz skrev:

zemet skrev:
Googlar du så finner du snart svaret att man kan besikta med sommardäck på vintern och dubbdäck på midsommarafton:)

Jag vet det men det snöar och jag tänker då fan inte köra till besiktningen med sommardäck i snön

Men om dina vinterdäck " suger och är helt värdelösa" Kan du väll liak gärna åka i på sommardäcken då. Får väll bara köra riktigt jävla försiktigt fram och tillbaka. Eller skaffa fram ett par nya vinterdäck illa kvikt.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang