Hjälp köpa mopedbil på nettimoto Finland

enslow
2 mars 2015 · 11 Inlägg

Jag skulle behöva hjälp att köpa samt transportera hem en mopedbil från finland.
Utbudet på begagnade är begränsat här i sverige men på nettimoto finns det några intressanta.
Är det någon som kan tänka sig hjälpa mig eller vet av någon som kan så skulle jag bli glad.

Tacksam för svar//enslow

OBS! Tråd från år 2015 /Mod

Mack Forum- och sitemoderator
2 mars 2015 · 26 136 Inlägg

Söker jag på Blocket efter "mopedbil" så får jag upp 6 sidor med dylika fordon..plus ett par andra vanliga mopeder.
Så mjaa..begränsat utbud?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
enslow
2 mars 2015 · 11 Inlägg

Om du tar bort allt som inte är en mopedbil samt alla nya så blir det inte 6 sidor.
Men jag var kanske lite otydlig.

2011 eller nyare för max 80000:- gärna lite billigare

MVH//enslow

Senast redigerat av enslow (2 mars 2015)

simlar
2 mars 2015 · 5 524 Inlägg

Varför just 2011 eller nyare? Är det för att få commonrail-dieseln eller? För annars är det ju i princip lika moderna "bilar" från ca -05 och uppåt förutom nu årets modeller som AC-börjat bli allt vanligare på.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
enslow
2 mars 2015 · 11 Inlägg

Ja varför vill man ha en nyare bil?
Kolla hur en 2005a ser ut jämfört med en 2011a.
Sen hoppas man att dom har utvecklas lite varje år och en bekant sa att 2011 eller nyare var att föredra.
Jag kan höra med honom vilken skillnad det var.
Sen vill vi gärna ha en Grecav och någon sån hittar vi inte i sverige(enda med alu kaross)

Och frågan var om någon vet var man kan få hjälp att köpa från nettomoto med köp o frakt.

//enslow

Senast redigerat av enslow (2 mars 2015)

liquisole
2 mars 2015 · 1 237 Inlägg

nettimoto är ju som blocket i princip, är både privatpersoner och företag som annonserar. Så frakten är det du som ansvarar för. Bara att dra och hämta wink

edit: har både sålt och köpt via nettiauto, så vet hur det fungerar om det är nåt.. dock bor jag i Finland :p

Senast redigerat av liquisole (2 mars 2015)

enslow
3 mars 2015 · 11 Inlägg

Ja nu var det ju det jag ville ha hjälp med givetvis mot en rimlig ersättning.
Jag hade inte tänkt att åka dit då hade jag nog inte frågat på det här forumet.
Det viktiga är att jag får bilen till sverige med alla orginaldokument så jag kan registrera den här.
Sen kan jag givetvis betala bilpriset till säljaren.

//enslow

Atrktorn01 Avstängd
31 oktober 2018 · 4 Inlägg

Svar Till Enslows Mopedbil Fråga: Ja Det Stämmer Och Håller Helt Med Dej Allt Det Du Skriver Och Säger Om Mopedbilarna Som Säljes Både På Blocket Och På Nettimoto Men Det Är 2 Helt Olika Annons Websidor På Nätet På Blocket Är Det i Princip Ta Mej Fan i Mej Samma Sak Samma Pråblem Och Samma Skit Med Alla Nuvarande Privata Och Bil Handlare Försäljare Fan Jag Har i Många Sökt Och Letat Efter En Mopedbil Jävel Att Köpa Till Mej Själv Men Det Jag inte Gillar Är Att Det Finns En Massa Snåla Envisa Taskiga Ungdommar Som inte Erbjuder Transport Hjälp Och Frakt tycker jag är löjligt och oförskämt respektlöst att en massa privat person som säljer alla mopedbilar på nätet att dom ska styra och bestämma med på bara egna villkor ägaren till mopedbilen vill asså bara sälja den på plats där den nuvarande mopedbilen finns och står hos men att man inte äns tänka sig att hjälpa både den nya kunden och den som vill köpa den det måste iallafall finnas där att frakten ska ingår jag är ju upptagen och jobbar om dagarna då blir det ju svårt jag blir bara mer frustrerad besviken och förbannad trött på allt det här jävla idioter

zleepy Trucker
31 oktober 2018 · 1 391 Inlägg

Atrktorn01 skrev:
Massa massa text

Det var ju duktigt att som första inlägg lyfta en 3,5år gammal tråd, tror "Enslow" har kört många mil i sin mopedbil vid det här laget...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 oktober 2018 · 17 465 Inlägg

Sen att bli förbannad för att säljaren inte vill hjälpa till med transport är väl en smula att ta i?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Atrktorn01 Avstängd
31 oktober 2018 · 4 Inlägg

ja Men Jo Jag Står Ju Själv Klart För Det Jag Skriver Säger och Tycker det är mina Egna Och Frivilliga Åsikter Mot Allt Sen Är det Upp Till Var Och En Att Alla Gör Som Dem Själv Vill Oavsett jag köper en mopedbil bara om jag får den Fraktad och Levererad till mej Annars skiter jag i den men köper alldrig en mopedbil utan frakt hur dum i huvudet är man om man bara är så snål egoist och nörd som bara säljer den bara med egna skit fula onormala villkor man ska man fan kunna acceptera och ta skit att gå med på att sammarbeta och hjälpa varandra lika mycket jag har själv köpt och haft en defekt mopedbil som jag blev lurad och blåstes av den förra ägaren som petade på eller sa att den gick att starta och köra med startgas men det gorde den inte längre till jag sålde den när jag fick bara 2500 kr för en gammal mopedbil som är värld och kostr 14 000 kr fan alla som misstolkar och som missförstår mej jävla jul skinka arsel röv jag är iallafall helt säker på att det finns många som skriver här på sidan om allting med mopeder som skryter jävla mycket om sig själv istället för att gömma sig som en sko lös springande katt bakom allt tackdesamma

Atrktorn01 Avstängd
31 oktober 2018 · 4 Inlägg

Är Ni Blinda Eller Döva Eller Hallå Kolla Ni Ser Ju Själva På Om Vad Enslow Har Skrivit Han Är inne På Och Ute I Jakt Efter På Att Han Vill Köpa En Mopedbil men det verkar och låter som att han har pråblem och att inte lyckas göra som han vill bara för att allting är eller blir så svårt jag håller med den som inte får hjälp

gemini78 Jägermeister
31 oktober 2018 · 909 Inlägg

Är det här ett skämt eller... big_smile

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 oktober 2018 · 17 465 Inlägg

1. Du skriver som en kratta.
2. Du kan inte begära att säljaren ska hjälpa till med frakt.
3. Henslow skapade tråden för 3,5 år sedan. Har kör nog bil nu...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zleepy Trucker
31 oktober 2018 · 1 391 Inlägg

Är det kanske Evildan som har tråkigt och "gästspelar" ? tongue

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 oktober 2018 · 17 465 Inlägg

Fan vet... big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Atrktorn01 Avstängd
31 oktober 2018 · 4 Inlägg

jag skiter fullständigt om du eller någån annan ungdom inte tänker och tycker om samma sak men jag håller bara med för alla som behöver hjälp har rätt att kräva och rätt att få hjälp med transport och frakt annars tar man hem bilen på en egen Trailer jo då du hybrid grabben jag äger alla rättigheter och har visst rätt att kräva och få transport hjälp lägg inte din näsan i blöt det angår inte dej det har inte du med att göra köp en egen traktor istället köpt och åker bil det gör jag ochså idag

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 oktober 2018 · 17 465 Inlägg

Och där åkte dåren ut...

Mvh Hybridgrabben...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zemet
31 oktober 2018 · 4 036 Inlägg

hahaha vafan " skryter jävla mycket om sig själv istället för att gömma sig som en sko lös springande katt bakom allt tackdesamma"

Hatar när folk gömmer sig som en sko lös springande katt bakom allt big_smile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Mew
1 november 2018 · 2 156 Inlägg

Är det inte allmänt vedertaget att praxis är att köparen åker och kollar på bilen hos säljaren?  Självklart kan man fråga om leveransmöjligheter finns, men att FÖRVÄNTA sig det? Det hade jag tyckt luktar oseriös köpare lång väg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang